Michelin sprzedaje olsztyńską ciepłownię

Michelin sprzedaje olsztyńską ciepłownię
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Michelin chce przekazać w zarządzanie prywatnej firmie swoją kotłownię, która ogrzewa niemal połowę Olsztyna. Koncern woli się skupić wyłącznie na produkcji opon. Jednak sprzedaż ciepłowni może oznaczać rewolucję w cenach ciepła w mieście.

W Olsztynie jest dwóch głównych producentów ciepła: Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej oraz ciepłownia francuskiego koncernu Michelin. Ciepło produkowane przez Francuzów jest o kilka procent tańsze niż w miejskiej ciepłowni - informuje olsztyński dodatek do "Gazety Wyborczej".

Z informacji "Gazety Wyborczej" wynika, że Francuzi wolą skupić się wyłącznie na produkcji opon. Koncern szuka firmy, której mógłby oddać w zarząd swoją kotłownię. Zaproszenie do rozmów miały otrzymać trzy duże przedsiębiorstwa ciepłownicze działające na rynku europejskim. - Prowadzimy rozpoznanie rynku - powiedziano w Michelinie "Gazecie Wyborczej".

- Zamiary szefów francuskiego koncernu zrewolucjonizują olsztyński rynek cen ciepła i to ze stratą dla mieszkańców. Stanie się tak, jeżeli firma, która przejmie kotłownię Michelin, dojdzie do porozumienia z szefami miejskiej ciepłowni. Wtedy niewykluczony jest powrót monopolu i dyktat cen. - powiedział "Gazecie Wyborczej" Wiesław Barański, prezes Spółdzielni Mieszkaniowej "Pojezierze".

Barański zamierza uprzedzić szefów MPEC-u i sam dojść do porozumienia z potencjalnymi firmami, które mogą przejąć kotłownię fabryki opon.

- Naszym atutem jest własna sieć. Stosując niższe opłaty za przesył niż MPEC, obniżamy ceny ciepła. Dzięki naszej rurze możemy ogrzać dodatkowo sześć tysięcy mieszkań. To ogromny rynek. Dotyczy to m.in. sąsiadujących z nami bloków innych spółdzielni – powiedział w rozmowie z "Gazetą Wyborczą" prezes Barański.

- Jeżeli firma, która ewentualnie przejmie kotłownię Michelin, zechce przesyłać ciepło siecią "Pojezierza", to nasz rynek zdecydowanie się skurczy. Liczę, że do takiego porozumienia nie dojdzie, bo oznacza to dla nas straty. Niewykluczone, że odbije się to na cenach ciepła dostarczanych do naszych klientów - powiedział "Gazecie Wyborczej" Bogusław Szwedowicz, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Michelin sprzedaje olsztyńską ciepłownię

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!