PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Multimedia Polska Energia reaguje na zarzuty UOKiK

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
14-06-2016 07:12
Multimedia Polska Energia reaguje na zarzuty UOKiK
Fot. PTWP

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie przeciwko spółce Multimedia Polska Energia, która miała wprowadzać klientów w błąd przy sprzedaży energii. Firma odnosi się do sprawy.

Wprowadzanie w błąd, zdaniem Urzędu, podlegało na informowaniu klientów, że przedstawiciele firmy reprezentują dotychczasowego sprzedawcę energii elektrycznej, a celem ich wizyty nie jest podpisanie nowej umowy, tylko np. wypełnienie ankiety czy sprawdzenie licznika energii elektrycznej.
Czytaj więcej:
Postępowanie UOKiK przeciw dwóm sprzedawcom energii

Spółka Multimedia Polska Energia prowadzi sprzedaż energii elektrycznej poprzez kanały wewnętrzne, tj. biura obsługi klienta, call center i sprzedaż door-to-door. Wspiera się również zewnętrznymi partnerami, którzy posiadają łącznie ok. 200 przedstawicieli w całej Polsce.

- Multimedia Polska Energia rozpoczynając sprzedaż energii elektrycznej dokonała starannego wyboru partnerów zewnętrznych, którzy zostali odpowiednio przeszkoleni względem standardów sprzedaży. Na skutek napływających do nas interwencji klientów systematycznie weryfikowaliśmy naszych podwykonawców zwracając uwagę na praktyki, które mogłyby narazić naszych klientów na nieprzyjemności. Natychmiast podjęliśmy również czynności na rzecz ich wyeliminowania, wyciągnięcia surowych konsekwencji oraz uszczelnienia obowiązujących procedur - zapewnia Krystyna Kanownik, rzeczniczka Multimedia Polska Energia.

Jak dodaje, w efekcie przedstawiciele handlowi, którzy dopuścili się nieuczciwych praktyk nie pracują już u naszych partnerów, zmianie uległ sposób rekrutacji i szkolenia sprzedawców.

- Od stycznia 2016 r. do Multimedia Polska Energia przekazywane są tylko te umowy sprzedaży energii elektrycznej, które partner zewnętrzny dodatkowo potwierdził w telefonicznej rozmowie z potencjalnym klientem weryfikując czy klient faktycznie jest zainteresowany zmianą sprzedawcy na Multimedia Polska Energia i świadomy zasad nowej oferty. Ostatnie miesiące świadczą o tym, że podjęte działania w sposób skuteczny zapobiegają nierzetelnym praktykom handlowym realizowanym w imieniu naszej spółki przez partnerów zewnętrznych - podkreśla Krystyna Kanownik.

Przekonuje przy tym, że każde zgłoszenie o nieuczciwym postępowaniu przedstawicieli handlowych jest rozpatrywane i wyjaśniane.

Dodaje, że spółka podejmuje także szereg bieżących działań w celu zapobiegania nieuczciwym praktykom handlowym. Spółka m.in. opracowała 7-punktowy kodeks postępowania, w którym czytamy:



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 061 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP