Nie opłaca się reklamować rynku energii

Nie opłaca się reklamować rynku energii
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Kto ma reklamować zasadę TPA w energetyce? Dla dystrybutorów energii oraz sprzedawców jest to nieopłacalne - podkreśla Andrzej Zielaskowski, główny energetyk PCC Rokita

Pojawiają się opinię, że z czasem rynek energii będzie przypominał rynek telekomunikacyjny. Andrzej Zielaskowski zwraca uwagę, że w telekomunikacji jest jednak inna sytuacja.

- Tam indywidualny klient jest klientem, który się liczy, trzeba go zdobywać, są firmy, które ze sobą konkurują o klienta. Kto ma reklamować zasadę TPA? Kto ma w tym interes? Na pewno nie będą to dystrybutorzy, gdyż klient zmieniający sprzedawcę oznacza dodatkowe koszty. W przypadku gospodarstw domowych to koszt nowego układu pomiarowego. Także sprzedawcy nie prowadzą szerokich kampanii reklamowych, gdyż ich koszty byłyby znacznie większe niż ewentualne korzyści związane z pozyskaniem nowych klientów. Oszczędny klient zużywa ok. 1-2 MWh energii rocznie. Ile więc można zarobić dostarczając mu energię po konkurencyjnej cenie? - mówi Zielaskowski.

Główny energetyk PCC Rokita twierdzi, że dopóki nie będzie możliwości, aby porównać w internecie oferty kilku lub kilkunastu sprzedawców energii, a kliknięciem myszki podpisać umowę przesyłową z lokalnym dystrybutorem i umowę sprzedaży energii z nowym sprzedawcą to dopóty rynku energii dla małych odbiorców nie będzie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nie opłaca się reklamować rynku energii

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!