Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nie opłaca się sprzedawać energii drobnym odbiorcom

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
10-01-2008 12:29
Nie opłaca się sprzedawać energii drobnym odbiorcom

Według analiz Boston Consulting Group, sprzedaż energii aż 25 proc. odbiorcom indywidualnym przynosi straty, rentowna grupa klientów charakteryzuje się ok. 10 proc. zyskownością.

Według informacji Krzysztofa Nogi, dyrektora departamentu handlu Polskiej Grupy Energetycznej, ponad 60 proc. klientów w Polsce płaci rachunki nie przekraczające 60 zł. Blisko 55 proc. przedstawicieli tej grupy klientów preferuje kontakt osobisty przy załatwianiu spraw, głównie opłacaniu rachunków. Niektórzy sprzedawcy energii ograniczają jednak tym klientom możliwość bezpośredniego kontaktu ograniczając liczbę biur obsługi klienta, głównie z powodu ograniczania kosztów.
Noga, powołując się na dane Boston Consulting Group z kilku krajów Europy zachodniej informuje, że aż 25 proc. klientów przynosi dostawcy energii stratę, z czego niektóry nawet ponad 50 proc. Ponad 15 proc. klientów przynosi około 20 proc. straty. Według badań rentowna grupa klientów charakteryzuje się ok. 10 proc. zyskownością.

Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 007 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP