Według analiz Boston Consulting Group, sprzedaż energii aż 25 proc. odbiorcom indywidualnym przynosi straty, rentowna grupa klientów charakteryzuje się ok. 10 proc. zyskownością.
Według informacji Krzysztofa Nogi, dyrektora departamentu handlu Polskiej Grupy Energetycznej, ponad 60 proc. klientów w Polsce płaci rachunki nie przekraczające 60 zł. Blisko 55 proc. przedstawicieli tej grupy klientów preferuje kontakt osobisty przy załatwianiu spraw, głównie opłacaniu rachunków. Niektórzy sprzedawcy energii ograniczają jednak tym klientom możliwość bezpośredniego kontaktu ograniczając liczbę biur obsługi klienta, głównie z powodu ograniczania kosztów.
Noga, powołując się na dane Boston Consulting Group z kilku krajów Europy zachodniej informuje, że aż 25 proc. klientów przynosi dostawcy energii stratę, z czego niektóry nawet ponad 50 proc. Ponad 15 proc. klientów przynosi około 20 proc. straty. Według badań rentowna grupa klientów charakteryzuje się ok. 10 proc. zyskownością.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nie opłaca się sprzedawać energii drobnym odbiorcom