Nie opłaca się sprzedawać energii drobnym odbiorcom

Nie opłaca się sprzedawać energii drobnym odbiorcom
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Według analiz Boston Consulting Group, sprzedaż energii aż 25 proc. odbiorcom indywidualnym przynosi straty, rentowna grupa klientów charakteryzuje się ok. 10 proc. zyskownością.

Według informacji Krzysztofa Nogi, dyrektora departamentu handlu Polskiej Grupy Energetycznej, ponad 60 proc. klientów w Polsce płaci rachunki nie przekraczające 60 zł. Blisko 55 proc. przedstawicieli tej grupy klientów preferuje kontakt osobisty przy załatwianiu spraw, głównie opłacaniu rachunków. Niektórzy sprzedawcy energii ograniczają jednak tym klientom możliwość bezpośredniego kontaktu ograniczając liczbę biur obsługi klienta, głównie z powodu ograniczania kosztów.

Noga, powołując się na dane Boston Consulting Group z kilku krajów Europy zachodniej informuje, że aż 25 proc. klientów przynosi dostawcy energii stratę, z czego niektóry nawet ponad 50 proc. Ponad 15 proc. klientów przynosi około 20 proc. straty. Według badań rentowna grupa klientów charakteryzuje się ok. 10 proc. zyskownością.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nie opłaca się sprzedawać energii drobnym odbiorcom

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!