PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nieuczciwi sprzedawcy energii aktywni przede wszystkim w wakacje

Autor: PAP
04-03-2016 08:18
Nieuczciwi sprzedawcy energii aktywni przede wszystkim w wakacje
Fot. Fotolia

Oszuści, namawiający do zmiany sprzedawców prądu uaktywniają się w czasie wakacji, pod nieobecność młodych domowników. Ich ofiarami padają najczęściej osoby starsze - wynika z danych PGE.

Największy dystrybutor energii w Polsce ruszył z kampanią informacyjną przestrzegającą przed nieuczciwymi sprzedawcami prądu. Skala zjawiska oszukańczych praktyk, z jaką spółka ma do czynienia to ok. 3 tys. przypadków miesięcznie.
Sposobów działania nieuczciwych handlowców jest kilka - odwiedzają klientów w domach rzekomo by zaktualizować umowę, zmienić okres rozliczeniowy, czy też zaproponować możliwość obniżenia rachunków za energię. Ponieważ przedstawiają się jako "pracownicy zakładu energetycznego", często kojarzeni są właśnie z PGE. Niektórzy z nich kłamią, twierdząc wręcz że ją reprezentują. Bywa, że mają identyfikatory, ubrania i dokumenty oznaczone logotypem firmy.

Pewien mieszkaniec Stalowej Woli zawierzył akwizytorce, która zaproponowała mu obniżenie rachunków za prąd nawet o 15 proc. jednak pod warunkiem, że nową umowę podpisze natychmiast. Jego radość trwała do dnia, w którym dostał rachunek, z którego wynikało, że zgodził się na korzystanie z dodatkowych usług, w tym ubezpieczenia od utraty pracy. Sęk w tym, że mężczyzna od wielu lat jest emerytem.

Inny oszukany zgodził się na przeniesienie skrzynki licznikowej na zewnątrz budynku. Okazało się jednak, że umowa - której kopii nota bene nie otrzymał - dotyczyła nie tylko przeniesienia licznika, ale zmiany sprzedawcy energii. Wraz z pierwszą fakturą od nowego sprzedawcy okazało się, że nie była to zmiana na korzyść. W ten sposób zostało oszukanych jeszcze sześciu jego sąsiadów.

Jak wynika z danych PGE, w większości przypadków odkrycie oszustwa następuje po upływie ustawowych 14 dni pozwalających na odstąpienie od umowy zawartej poza siedzibą firmy (np. w domu).

W ramach prowadzonej kampanii PGE informuje jak nie dać się oszukać i uczula klientów, by sprawdzali akwizytorów, których wpuszczają do domów, dokładnie zapoznawali się z przedstawianą ofertą i czytali umowy, które mają podpisać. Najważniejsze, by zawsze żądali kopii podpisanej umowy.

Kampania ma również na celu uświadomienie klientom ich praw, szczególnie przysługującego prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej podpisania bez ponoszenia konsekwencji.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


50 647 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 266 129 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Kategorie szkoleń: przemysł, nieruchomości, handel, branża spożywcza

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 730 561 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP