Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowe metody obsługi odbiorców energii

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
09-01-2009 05:39

Standardy obsługi indywidualnego odbiorcy energii będą zmierzać w kierunku rozwiązań od dawna stosowanych w telekomunikacji. W obsłudze klienta będą wprowadzane również metody, od dawna stosowane w innych krajach.

Leszek Mrazek, dyrektor Pionu Rozwoju spółki Energa Obsługa i Sprzedaż z grupy Energa prognozuje, że w dłuższej perspektywie czasu, sprzedawcy energii będą starali się nakłonić klientów do rezygnacji z bezpośredniej obsługi w Biurach Obsługi Klienta (BOK) i skorzystania z alternatywnych kanałów komunikacji. Sprzedawcy uzyskując małą marżę na sprzedanej energii elektrycznej będą próbować ograniczyć koszty swojego funkcjonowania, znaczna część kosztów związana jest z szeroko rozumianą obsługą klienta.
- Obsługa klienta w energetyce będzie podążała szlakiem wyznaczonym przez nowe technologie np. telefonię komórkową lub sektor bankowy. Czym różni się obsługa w tych branżach, czym różnią się np. systemy billingowe u sprzedawców energii od systemów billingowych w telefonii komórkowej? Istotnych różnic w filozofii funkcjonowania nie ma - ocenia Mrazek.

Sławomir Klimowicz, odpowiedzialny za rozwój SAP na rynku utilities w Europie środkowej informuje, że kraje zachodniej Europy wchodzą już w takie etapy obsługi klienta, o których w Polsce dopiero zaczyna się dyskusja. Tam zintegrowane systemy związane z obsługą klienta, CRM, marketingiem, różnymi kanałami dotarcia, już działają. Teraz optymalizowane są ich koszty. W Stanach Zjednoczonych, Australii i Kanadzie miliardy dolarów są inwestowane w zaawansowane systemy licznikowe, które są głównym elementem systemów zarządzania popytem.
W Europie centralnej zauważa się bardzo szybko rosnący popyt na systemy elektronicznej obsługi klienta, w tym płatności internetowe i wpisywanie stanu liczników. W takie rozwiązania inwestują firmy, które ujednoliciły i unowocześniły eksploatowane systemy bilingowe. Na zachodzie jest już to w dużej mierze standardem.

Sławomir Klimowicz zapewnia, że wiele firm energetycznych działających na polskim rynku, planuje inwestycje w obszarze obsługi klienta, widać duże ożywienie na rynku w tym zakresie.

- Spodziewam się, że te projekty bardzo przyśpieszą i wkrótce zacznie się ich realizacja. Jak tego nie zrobimy to zwiększy się różnica pomiędzy stopniem zinformatyzowania polskich i zachodnich grup - mówi Klimowicz.

Jego zdaniem polskie przedsiębiorstwa energetyczne są w bardzo dobrej sytuacji, ponieważ mogą korzystać z doświadczeń zachodnich firm i uniknąć popełnionych przez nie błędów. A to sprawia, że systemy informatyczne związane z obsługą klienta mogą być wdrażane znacznie szybciej i w efekcie taniej, niż było to w koncernach zachodnich.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP