Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Odbiorcy coraz bardziej świadomi wpływu na zużycie energii

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
08-09-2014 11:45

Wiedza na temat form oszczędzania energii w wyniku akcji informacyjnej wzrosła prawie dwukrotnie w porównaniu do stanu z ubiegłego roku. Wykazały to badania społeczne przeprowadzone w ramach kampanii "Inteligentne sieci energetyczne - dla domu, środowiska i gospodarki".

Zakończył się drugi etap badań społecznych konsumentów energii, realizowanych w dwóch budynkach demonstracyjnych w Kaliszu w ramach kampanii "Inteligentne sieci energetyczne - dla domu, środowiska i gospodarki". Jego wyniki wskazują, że w porównaniu do wyników pierwszego etapu z września i października 2013 r., pod wpływem działań edukacyjnych o prawie 50 proc. wzrosła świadomość i wiedza respondentów na temat form oszczędzania energii.
386 zbadanych gospodarstw
Badania społeczne były elementem działań edukacyjno-badawczych prowadzonych od jesieni zeszłego roku w dwóch budynkach demonstracyjnych, w których zainstalowane zostały liczniki zdalnego odczytu energii - tzw. liczniki inteligentne, będące jednym z elementów inteligentnej sieci energetycznej (ISE). Pierwszy etap badań odbył się we wrześniu i październiku zeszłego roku. Objął on 425 gospodarstw domowych i dotyczył postaw konsumentów energii, zagadnień związanych z inteligentnymi licznikami, użytkowaniem sprzętu AGD oraz akcją edukacyjną. W marcu 2014 roku rozpoczęto drugi etap badań na próbie 386 gospodarstw domowych.

W międzyczasie - od października 2013 r. do marca 2014 r. połowa uczestniczących w projekcie gospodarstw domowych została objęta akcją informacyjną. Ich mieszkańcy otrzymywali m.in. broszury i ulotki z informacjami na temat sposobów oszczędzania energii elektrycznej oraz redukcji zużycia energii przy wykorzystaniu możliwości, jakie dają inteligentne liczniki. Porównanie wyników obydwu etapów daje możliwość zbadania nie tylko stanu wiedzy i świadomości ekologicznej konsumentów energii, lecz także skłonności konsumentów do zmiany nawyków pod wpływem działań informacyjno-edukacyjnych.

Wyniki drugiego etapu badań wskazują, że w porównaniu z pierwszym etapem badania zdecydowanie wzrósł odsetek uczestników badania świadomych co do ilości zużywanej przez nich energii - z 7 proc. do ponad 56 proc. Jednocześnie z 7 proc. do ponad 24 proc. powiększył się odsetek badanych, którzy przyznali, że zużywają za dużo prądu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP