PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Odbiorcy energii nie mają pojęcia o możliwości zmiany dostawcy

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
20-06-2007 19:27

Brakuje akcji informacyjnych, uświadamiających odbiorcom energii możliwości swobodnego wyboru dostawców - przyznają specjaliści, uczestniczący w sesji poświęconej energetyce w trakcie IV Kongresu Nowego Przemysłu w Warszawie.

Daniel Borsucki, dyrektor zespołu zarządzania energią w Katowickim Holdingu Węglowym przepowiada, że czeka nas długa droga w uświadamianiu odbiorców, że przysługuje im możliwość zmiany dostawcy energii.
Podobnego zdania jest Jacek Szyke, prezes Izby Energetyki Przemysłowej i Odbiorców Energii. - Drobni odbiorcy komunalni w ogóle nie wiedzą o co chodzi, bo nie było w tym względzie żadnej akcji informacyjnej - mówi.

Jego zdaniem, podobna jest sytuacja w przypadku małych przedsiębiorców, mimo że dla nich taka możliwość istnieje już od dłuższego czasu. - Jedynie największe zakłady przemysłowe mają taką świadomość i korzystają z tej możliwości, ale nawet ci odbiorcy są zdezorientowani i nie wiedzą czego mogą się spodziewać w przyszłym roku jeśli chodzi o ceny energii - mówi.

Marek Kulesa, dyrektor Towarzystwa Obrotu Energią, jest zdania, że dla przeciętnego gospodarstwa domowego oszczędności wynikające ze zmiany dostawcy energii mogą wynieść ok 100 zł rocznie. - Takiego rzędu oszczędności wbrew pozorom byłoby interesujące dla znacznej części drobnych odbiorców energii, pod warunkiem, że informacja o takiej możliwości w ogóle do nich dotrze - przekonuje.

Część ekspertów przyznaje, że akcję informacyjną powinny prowadzić same firmy energetyczne, bo to w ich interesie leży uświadomienie odbiorców o możliwości zmiany dostawcy.

Problem w tym, że na razie te firmy nie mają wiele do zaoferowania. - Zaczynamy nieśmiało pokazywać się w mediach, ale brak prowadzenia szerokiej kampanii wynika po prostu z tego, że nie mamy żadnych ofert dla klientów indywidualnych, bo wciąż obowiązują taryfy cenowe - wyjaśnia Leszek Kosiorek, dyrektor departamentu obsługi klienta w firmie EnergiaPRO Koncern Energetyczny.

- Robiliśmy kampanię informacyjną za pośrednictwem internetu i byliśmy zaskoczeni odzewem prawie 10 tys. odbiorców, którzy zgłosili chęć kupowania od nas energii - powiedział z kolei Torbjörn Wahlborg, prezes Vatenfall Sales. - Teraz mamy kłopot, bo musimy tym potencjalnym klientom wytłumaczyć, że nie wszyscy mogą od nas kupować energię od 1 lipca tego roku - dodaje.

Mimo to prezes Wahlborg jest przekonany, że już w lipcu podpiszą pierwsze umowy z klientami indywidualnymi.

Zobacz również:

Kongres NP: wyzwania w polityce energetycznej Polski



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 827 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP