Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Odbiorcy oczekują większej pomocy od sprzedawców energii

Autor: wnp.pl (DC)
29-07-2013 05:24

Sprzedawcy energii mogą pomóc małym i średnim firmom zredukować wydatki na energię i opracować nowe metody pozyskiwania klientów – wynika z raportu firmy doradczej Accenture. Tylko 35 proc. odbiorców wierzy, że produkty, usługi i wsparcie obecnie oferowane przez sprzedawców energii jest adekwatne do ich biznesowych potrzeb.

- Wiele małych i średniej wielkości przedsiębiorstw jest zmuszonych do działania w nowej sytuacji rynkowej, w której zmniejsza się liczba zamówień klientów a jednocześnie rosną koszty operacyjne, włączając w to rachunki za zużycie energii. Sprzedawcy energii mają możliwość wsparcia rozwoju tego ważnego sektora – to jeden z wniosków najnowszego raportu firmy doradczej Accenture.
Raport „The New Energy Consumer Handbook” wskazuje, że sprzedawcy energii mogą pomóc małym i średnim firmom zredukować wydatki na energię i opracować nowe metody pozyskiwania klientów. Jest to możliwe m.in. poprzez doradztwo w zakresie zarządzania energią oraz dopasowanie swoich produktów tak, aby ułatwić małym i średnim firmom zarządzanie zużyciem energii, pomóc im zmniejszyć złożoność operacji biznesowych oraz stać się atrakcyjnymi partnerami dla proekologicznie nastawionych konsumentów.

- W dzisiejszych czasach niepewności gospodarczej i fundamentalnych zmian na ewoluującym rynku energii, dostawcy energii mają nieocenioną możliwość zaktywizowania często zaniedbywanych firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które od dawna są uważane za główną siłę napędową wzrostu gospodarczego – mówi Rafał W. Cegielski, senior manager w dziale Management Consulting w Accenture Polska.

W badaniach przeprowadzonych w dziewięciu krajach, zarówno o nieregulowanych, jak i regulowanych rynkach energii, Accenture zbadało potrzeby energetyczne i preferencje 2 200 firm z sektora małych i średnich firm. Z badania wynika, że większość z nich jest otwarta na informacje i rozwiązania nakierowane na wsparcie zarządzania kosztami zużycia energii. Tylko 35 proc. respondentów wierzy, że produkty, usługi i wsparcie obecnie oferowane przez sprzedawców energii jest adekwatne do ich biznesowych potrzeb.

Badanie pozwoliło określić trzy obszary, w których sprzedawcy mogliby lepiej wspomóc małe i średnie firmy generując równocześnie nowe strumienie przychodów potrzebne także im samym. Są to:

- Pomoc małym i średnim firmom w poprawie ich wyników finansowych.

Więcej niż połowa (52 proc.) firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw na regulowanych rynkach i ponad 1/3 (37 proc.) na nieregulowanych rynkach wierzy, że sprzedawcy energii powinni pomóc im w lepszy sposób zarządzać wydatkami na energię. Ponad połowa (52 proc.) poinformowała, że ich wydatki na energię przekraczają 10 proc. rocznego dochodu. Na rynkach nieregulowanych, ponad 2/3 (67 proc.) przedsiębiorstw odpowiedziało, że zmieniłoby sprzedawcę energii, jeżeli skutkowałoby to zmniejszeniem rachunków.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP