PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

P.Owczarski, Energia dla Firm: nasz zespół nie świętuje dnia energetyka

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
25-11-2011 17:12
P.Owczarski, Energia dla Firm: nasz zespół nie świętuje dnia energetyka
fot. PTWP (Andrzej Wawok)

- W momencie, gdy pojawia się nowy gracz, który jest w stanie dać odbiorcom nową jakość i odbiera ich byłym monopolistom, to najprostszą linią obrony jest twierdzenie, że Energia dla Firm działa nieuczciwie i tylko dzięki temu ma dobre wyniki. A prawda jest taka, że nasz zespół tworzy grupa doświadczonych i dobrze zmotywowanych menadżerów, którzy nie świętują dnia energetyka i nie mają wieloletnich gwarancji zatrudnienia, tylko ciężko pracują na rzecz klientów, dzięki czemu mamy dobre wyniki – mówi Paweł Owczarski, prezes zarządu Energia dla Firm.

Wskutek skarg waszych klientów, ale i konkurencji, UOKiK prowadzi obecnie postępowanie wyjaśniające, czy w związku z treścią umów i sposobem ich zawierania przez Energię dla Firm nastąpiło naruszenie przepisów uzasadniające wszczęcie postępowania w sprawie zakazu stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Kiedy te spory się zaczęły?
- Wiosną tego roku złożyliśmy w UOKiK zawiadomienie o działaniach mających charakter naruszenia zasad uczciwej konkurencji przez Energę. W Olsztynie mieliśmy do czynienia z akcją zorganizowanego nakłaniania przez tę firmę klientów indywidualnych, którzy podpisali z nami umowy, do odstapienia od tych umów. Mniej więcej w tym samym czasie do URE i UOKiK wpłynęło kilka zawiadomień od naszych klientów z zapytaniami, czy treść umów zawartych z nami jest zgodna z ustawą o ochronie konsumenta. Prezes URE skierował te zapytania do UOKiK, jako właściwego organu. Zgodnie z moim stanem wiedzy UOKiK połączył te sprawy, czyli naszą przeciwko Enerdze Obrót i te kierowane przeciwko nam, a teraz prowadzi jedno postępowanie w sprawie Energii dla Firm, w którym bada, czy zapisy naszych umów są zgodne z obowiązujacym prawem i czy doszło do naruszenia zasad konkurencji przez innych operatorów, a szczególnie przez Energa Obrót. W sierpniu zostaliśmy poproszeni przez UOKiK o szczegółowe informacje na temat naszych praktyk handlowych, przedlożyliśmy m.in. umowy podpisywane z odbiorcami, procedury szkoleniowe naszych handlowcow i od tamtej pory więcej kontaktów z UOKiK nie mieliśmy.

W starciu z Energą chodziło o klientów, których odebraliście tej firmie?

- Chodziło o klientów, których przeszli do nas z Energi, a jej pracownicy przekazywali im wówczas do podpisania gotowe formularze odstąpienia od umowy. Niestety dość regularnie zdarza się nam otrzymywać wypowiedzenia umów od klientów, które dopiero co podpisali – w formie „gotowca“ podsuniętego przez obecnego sprzedawcę. Zdarza się nawet, że konkurencja namawia do wypowiadania nam umów nawet jeśli jest to ze szkodą dla klientów, czyli w przypadku umów z ceną gwarantowaną – kiedy to wypowiedzenie niesie za sobą konsekwencję w postaci kary umownej dla odbiorcy.

KOMENTARZE (14)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP