PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PGE ostrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami energii

Autor: wnp.pl (DC)
28-07-2014 11:59

Nieuczciwi sprzedawcy energii nachodzą klientów w domach, wprowadzają w błąd, zachęcają do zmiany sprzedawcy energii. Potem okazuje się, że klient, który zmienił sprzedawcę, zamiast zaoszczędzić może stracić. Poza tym, czekają go kary finansowe za wycofanie się z niekorzystnej dla siebie umowy - mówi Piotr Wróbel, rzecznik PGE Obrót.

- Często, by się uwiarygodnić, sprzedawcy przedstawiają się jako „pracownicy zakładu energetycznego” przez co często kojarzeni są z PGE. Wprowadzają w błąd, twierdząc na przykład, że już wkrótce wzrosną opłaty za energię i aby uchronić się przed podwyżkami należy podpisać nową umowę. Najczęściej odwiedzają ludzi w podeszłym wieku licząc na to, że ci niezbyt uważnie przeczytają podsuniętą umowę i nie będą zadawać niewygodnych pytań. Klienci, którzy podpisują umowę, przekonują się wkrótce, że zamiast zaoszczędzić… stracili - dodaje Piotr Wróbel.
Owszem, handlowcy odwiedzający klientów w domach oferują tańszą energię. Problem w tym, że energia przez nich sprzedawana jest tańsza o… kilka groszy za kWh. Nie oznacza to jednak, że klient zapłaci mniej. Przeciwnie, zapłaci więcej. Dlaczego?

- W podsuwanych umowach zawarte są zapisy niekorzystne dla klienta. Są to m.in. zadziwiająco wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z uregulowaniem należności za energię elektryczną, większe opłaty handlowe czy dodatkowe usługi, np. ubezpieczenie zdrowotne - przekonuje Piotr Wróbel.

Dlatego, przed podpisywaniem tego rodzaju umów przestrzegają nie tylko rzetelne firmy zajmujące się sprzedażą energii elektrycznej, ale też rzecznicy praw konsumenta. Z kolei Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów szczegółowo bada tego rodzaju działania handlowców.

Rzekomi „przedstawiciele zakładu energetycznego” nie reprezentują PGE Obrót.

- Spółka na tą chwilę nie prowadzi żadnych działań polegających na składaniu wizyt domowych w celu podpisania lub zmiany umowy związanej ze sprzedażą energii elektrycznej, a osoby podające się za „przedstawicieli zakładu energetycznego” nie reprezentują PGE Obrót. W sprawach umów klient może kontaktować się z przedstawicielami PGE Obrót w Biurach Obsługi Klienta lub może zadzwonić do Contact Center - mówi Marlena Skrzydłowska, dyrektor Departamentu Obsługi Klientów PGE Obrót.

Przypomina, że każdemu klientowi, który dokonał podpisania umowy poza Biurem Obsługi Klienta np. w swoim domu, przysługuje prawo odstąpienia od tej umowy w ciągu 10 dni od jej podpisania.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy złożyć osobiście u sprzedawcy, z którym podpisana została umowa lub wysłać je listem poleconym z potwierdzeniem odbioru.

Ponadto, klient, który poczuł się pokrzywdzony zawsze może powiadomić o tym rzecznika praw konsumenta albo właściwą dla swojego miejsca zamieszkania Delegaturę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP