PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Płyną skargi na Polski Prąd i Gaz. URE chce odebrać firmie koncesję

Autor: wnp.pl (ICH)
18-09-2017 10:35
Płyną skargi na Polski Prąd i Gaz. URE chce odebrać firmie koncesję

Odbiorcy energii elektrycznej skarżą się ostatnio URE na przedstawicieli firmy Polski Prąd i Gaz na tyle często, że regulator poinformował o tym publicznie. Polski Prąd i Gaz to spółka, której URE chce cofnąć koncesję na obrót energią elektryczną.

  • Odbiorcy energii zarzucają przedstawicielom firmy Polski Prąd i Gaz m.in. brak rzetelnej informacji o warunkach przedstawianej oferty.
  • Prezes URE zaleca odbiorcom energii m.in. upewniać się co do tożsamości sprzedawcy i dokładnie czytać umowy.

  • Prezes URE w czerwcu br. wszczął postępowanie ws. sprawie cofnięcia koncesji na obrót energią elektryczną udzielonej firmie Polski Prąd i Gaz.

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki ( URE) poinformował, że w ostatnim czasie odnotowuje znaczący wzrost pisemnych oraz telefonicznych zgłoszeń odbiorców dotyczących praktyk stosowanych przez przedstawicieli przedsiębiorstwa Polski Prąd i Gaz Sp. z o.o. (poprzednia nazwa: Polska Energetyka Pro).

URE podał, że przedstawicielom wskazanej firmy odbiorcy zarzucają m.in. brak rzetelnej informacji o warunkach przedstawianej oferty/umowy; podszywanie się pod pracownika dotychczasowego sprzedawcy bądź sugerowanie, że reprezentuje dotychczasowego sprzedawcę oraz nie zostawianie konsumentom egzemplarza zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej, co uniemożliwiało identyfikację przedsiębiorstwa oraz skuteczne skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni.

W związku z tym Prezes URE zaleca odbiorcom energii , aby m.in. upewnić się, że osoba składająca ofertę jest rzeczywiście przedstawicielem przedsiębiorstwa energetycznego, za którego się podaje; przed podjęciem decyzji o podpisaniu umowy nie okazywać dokumentów umożliwiających nieuczciwym przedstawicielom spisywanie danych osobowych i nie ulegać presji handlowców w przypadku namawiania do szybkiego podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania.

Regulator przypomina, że konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa), zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.

W sytuacji, gdy odbiorca nie wie z jakim sprzedawcą zawarł umowę (na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa), a przedstawiciel handlowy przedsiębiorstwa nie pozostawił odbiorcy żadnych dokumentów związanych z zawartą umową, regulator sugeruje odbiorcom bezpośredni kontakt z właściwym dystrybutorem energii elektrycznej w celu ustalenia z jakim sprzedawcą dany odbiorca zawarł umowę.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 349 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

788 854 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP