PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polacy negatywnie o konsolidacji w sektorze energetycznym

Autor: wnp.pl (DC)
08-09-2011 15:00

Prawie połowa Polaków uważa, że fuzje lub przejęcia firm w sektorze energetycznym odbijają się negatywnie na cenach produktów i usług dla klienta – tak wynika z badania PBS DGA przeprowadzonego na zlecenie On Board PR Ecco Network.

Jak wynika z badań, 49 proc. Polaków uważa, że fuzje lub przejęcia firm w sektorze energetycznym odbijają się negatywnie na cenach produktów i usług dla klienta. Co więcej, ponad 42 proc. respondentów twierdzi, że takie rozwiązania mają zły wpływ na zatrudnienie wśród szeregowych pracowników firmy.
Jednocześnie w opinii Polaków działania z kategorii fuzji i przejęć w sektorze energetycznym wpływają bardzo pozytywnie na kondycję firm z tego sektora. 68 proc. uważa, że takie zmiany dodatnio oddziałują na innowacyjność i wykorzystanie nowych technologii; niewiele mniej bo 65 proc. ocenia, że konkurencyjność przedsiębiorstw energetycznych zmienia się na plus wraz z przyjściem nowego właściciela. Jednocześnie prawie 60 proc. pytanych uważa, że po sprzedaży lub przejęciu wzrasta poziom inwestycji w firmie i dostępność firmy dla klienta (56 proc.) rozumiana jako zwiększona liczba placówek i punktów obsługi klienta

- Duża część badanych nie ma zdania lub nie jest w stanie odpowiedzieć na pytania dotyczące oceny fuzji i przejęć na rynku energetycznym. Pokazuje to, że w języku polskim słowo "fuzja" ma raczej neutralny wydźwięk (w przeciwieństwie do zdecydowanie negatywnego "bankructwa" lub pozytywnej "inwestycji"). To zaś oznacza, że odpowiednia komunikacja dotycząca konkretnej operacji fuzji lub przejęcia nie spotka się z silnym oporem negatywnych stereotypów dotyczących tego typu działań – wyjaśnia Maciej Ozorowski, Zastępca Dyrektora, Dział Badań Usług i Nowych Technologii PBS DGA.

Aż 49 proc. ankietowanych wskazało, że w ich opinii fuzje i przejęcia negatywnie wpłyną na ceny produktów i usług energetycznych (33 proc. - raczej negatywny, 16 proc. - zdecydowanie negatywny). Dla porównania, 28 proc. uważa przeciwnie (24 proc. raczej pozytywny wpływ. 4 proc. zdecydowanie pozytywny).

- Polacy boją się podwyżek cen produktów i usług mając na uwadze poprzednie doświadczenia prywatyzacyjne, dlatego też inwestorzy w sektorach szczególnie silnie zmonopolizowanych powinni pokazywać realne prognozy i jeśli to możliwe uspokajać obawy rynku. W przeciwnym wypadku stronie społecznej i związkom zawodowym łatwiej grać na emocjach i straszyć społeczeństwo podwyżkami – komentuje Edyta Kwapich – Lenik, On Board PR Ecco Network.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP