PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polacy nie zainteresowani rynkiem energii?

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
25-07-2007 05:42

Migracja odbiorców na rynku energii nie będzie duża. Tylko co 15 Polak jest gotowy na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej - wynika z raportu "Jak zdobyć odbiorcę" firmy doradczej On Board PR.

Zaledwie 30 proc. osób spośród wąskiego grona Polaków, którzy wiedzą o liberalizacji rynku energii, rozważa możliwość zmiany sprzedawcy - w odniesieniu do całości populacji daje to zaledwie 6 proc. gotowych na rzeczywistą zmianę.
Raport "Jak zdobyć odbiorcę" przygotowany przez On Board PR na podstawie badań PBS DGA pokazuje, że skala migracji indywidualnych odbiorców energii w Polsce nie będzie duża. Jedynie co 15 Polak deklaruje jednocześnie wiedzę o liberalizacji rynku i otwartość na ewentualny wybór nowego sprzedawcy.

- Polacy po pierwsze nie wiedzą o liberalizacji, a po drugie brakuje im argumentów do podjęcia decyzji o zmianie sprzedawcy. Jeśli firmy energetyczne nie zaczną podkreślać konkretnych korzyści z wyboru ich oferty, nadal nie będą magnesem dla nowych klientów - ocenia Iwona Kubicz z On Board PR.

Raport przedstawia też czynniki, które osobom rozważającym zmianę sprzedawcy wydają się najważniejsze. Na szczycie listy znalazła się cena, którą wskazało aż 94 proc. respondentów. Dużo dalej na liście najważniejszych czynników wyboru sprzedawcy uplasowały się m.in. wysoka jakość energii (27 proc.), dodatkowe korzyści finansowe, np. rabaty (23 proc.) oraz przekonanie, że energia jest wytwarzana z poszanowaniem środowiska naturalnego (23 proc.). Pozostałe czynniki, jak np. zaufanie do firmy energetycznej czy ułatwienia płatności okazały się dla Polaków dużo mniej istotne.

- 94 proc. wskazań ceny to jednoznaczna wskazówka marketingowa. Mówmy o pieniądzach, bo są w sprzedaży energii najważniejsze. Firmy powinny podejmować wiele działań na tym polu - np. edukować jak wyliczyć oszczędności, uświadamiać ich skalę w rocznym budżecie domowym, a także upraszczać sprawy formalne związane ze zmianą sprzedawcy - dodaje Iwona Kubicz.

Raport On Board PR "Jak zdobyć odbiorcę" opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w czerwcu b.r. przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP