Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polskie biurowce coraz bardziej inteligentne

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
31-12-2014 10:17
Polskie biurowce coraz bardziej inteligentne
Fot. mat. pras.

Na długie zimowe dni - ogrzewanie ciepłem z serwerowni, na nerwowe popołudnia w pracy - winda, na którą nie trzeba czekać. Inteligentne instalacje bywają coraz częściej wykorzystywane w polskich biurowcach.

Przykłady pokazują, że wydajne i kompleksowe systemy można instalować nie tylko w nowych budynkach, ale także w zmodernizowanych przestrzeniach.
Coraz więcej polskich inwestycji budowlanych, przeznaczonych dla sektora biznesowego oraz administracji publicznej, wyposażanych bywa w systemy zarządzania BMS (Building Managament Systems). Integracja stosowanych wcześniej wybiórczo elementów monitoringu, alarmu, klimatyzacji i innych układów oprogramowania w jeden spójny system, pozwala na precyzyjne zarządzanie infrastrukturą. Przynosi również znaczne oszczędności m.in. w kwestii mediów oraz organizacji pracy. Także budynki, które powstały przed epoką inteligentnego budownictwa, coraz częściej bywają modernizowane zgodnie z najnowszymi standardami.

Inteligentny budynek częścią inteligentnego miasta

Przykładem takiej realizacji jest Astor Technology Park, zlokalizowana na krakowskim Starym Mieście siedziba firmy Astor, zajmującej się automatyką oraz systemami IT dla przemysłu. Jej pracownicy mogą korzystać m.in. z inteligentnej windy, systemu inteligentnego ogrzewania, zautomatyzowanego systemu rezerwacji sal konferencyjnych, rekuperacji ciepła z serwerowni, zintegrowanej centrali telefonicznej czy systemu rezerwacji miejsc parkingowych.

– Inteligentny budynek to nie tylko rozwiązania usprawniające codzienną pracę. Wpisują się one w szerszą ideę tzw. smart city. Na świecie coraz częściej zwraca się uwagę na obniżanie kosztów utrzymania rozwijającej się infrastruktury, koordynację coraz większej ilości mediów, usług i systemów, dostarczanie użytecznej informacji na czas. Oszczędność to nie redukcja funkcjonalności. Oszczędność to uzyskiwanie tej samej funkcjonalności niższym kosztem. Nasza siedziba to doskonały przykład na to, że takie systemy można także wdrażać w budynkach, które pierwotnie nie powstały jako inteligentne – mówi Stefan Życzkowski, prezes Astor.

System zainstalowany w inteligentnej windzie informuje pasażera m.in. o czasie oczekiwania na przyjazd windy oraz innych wezwaniach. Panel w kabinie umożliwia także m.in. na wskazanie konkretnej firmy, do której chcemy się dostać, wyświetlanie kilkudniowej prognozy pogody oraz zegara czy przełączenie windy w tryb załadunku, w którym można nią jechać bez zatrzymywania się na inne wezwania. System zaprogramowany został w taki sposób, aby skrócić czas oczekiwania na przyjazd windy: rano kabina znajduje się na parterze, a po południu na piętrze, na którym kończy pracę najwięcej osób. Dane o liczbie wezwań i aktualnym stanie windy trafiają do centralnego systemu BMS, który gromadzi je i przetwarza.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP