PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polskie grupy energetyczne zmieniają skórę

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
25-01-2017 07:05
Polskie grupy energetyczne zmieniają skórę
Fot. Shutterstock.com

Aktualizowane w ub. roku strategie polskich grup energetycznych mocno akcentują rozwój linii biznesowych czasami daleko wykraczających poza model, w którym działały dotychczas. Krajowa energetyka widzi potrzebę zmian, ale czy podoła wyzwaniom, czy jest wystarczająco zdeterminowana, żeby pomysły przekuwać w czyny? - m.in. o tym będziemy rozmawiać 6 lutego br. na Forum Zmieniamy Polski Przemysł.

- Grupa PGE dostosowuje się do świata, w którym zmiany dokonują się dynamicznie i tylko najbardziej innowacyjne oraz zorientowane na potrzeby klienta firmy mają szansę rozwoju. PGE będzie łączyć wysoką efektywność z elastycznością, by szybko dostosowywać się do zmiennych warunków rynkowych i regulacyjnych. Stawiamy na nowoczesność technologiczną i zarządczą oraz rozwój nowych obszarów biznesu - powiedział Henryk Baranowski, prezes zarządu PGE, gdy grupa PGE ogłaszała zaktualizowaną strategię biznesową na lata 2016-2020.

Przypominany tę opinię, bo charakterystyczne dla aktualnych, niedawno zmienianych strategii największych polskich grup energetycznych jest to, że akcentują one poszukiwanie możliwości rozwoju w nowych obszarach biznesu. Nie tylko w elektromobilności, którą niektóre grupy, jak na przykład Energa, zajmowały się już od dawna, ale niekiedy w całkiem nowych obszarach, jak sprzedaż dostępu do internetu z wykorzystaniem posiadanej infrastruktury (to akurat znowu Energa).

Ogłoszonych dotychczas, zwykle jeszcze na dość dużym poziomie ogólności, nowych inicjatyw jest sporo i przynajmniej niektóre grupy równie dużo się spodziewają po ich realizacji. Enea ogłaszając w ub. roku strategię rozwoju grupy do 2030 roku mocno podkreślała możliwości wzrostu potencjału inwestycyjnego wskutek uruchomienia nowych linii produktowych, innowacyjnego podejścia do biznesu. Grupa zakłada, że w perspektywie 2025 roku 5-10 proc. EBITDA kreować będą nowe segmenty działalności. W ten sposób Enea planuje uzyskać dodatkową zdolność finansową umożliwiającą inwestycje w rozwój innowacyjnych produktów na poziomie 3,2 mld zł w okresie 2016-2025 r. oraz 2,5 mld zł w latach 2026-2030.

- Trudno jest teraz przedstawić szczegółową, dokładaną analizę, aczkolwiek jesteśmy przekonani, że na nowych liniach biznesowych jesteśmy w stanie wygenerować te 5 mld dodatkowego capexu. . Będziemy naprawdę dbali o to, żeby te nowe linie biznesowe przynosiły odpowiednią marżowość i wygenerowały potencjał, o którym mówimy - informował tuż po ogłoszeniu strategii Mirosław Kowalik, prezes zarządu Enei.

Grupa Enea podała, że z łącznej liczby 60 inicjatyw strategicznych 31 ma charakter innowacyjny i dotyczy rozwoju nowych linii biznesowych. Enea zadeklarowała, że chce być aktywna m.in. w takich obszarach jak rozwój mikro- i makroklastrów energetycznych, elektromobilność, instalacje prosumenckie i rozwiązania z zakresu Internetu Rzeczy ( inteligentny dom czy inteligenta firma).

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 561 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

560 045 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP