Perspektywa bitwy o gospodarstwa domowe jest mało prawdopodobna. W tym segmencie rynku trzeba pozyskać dziesiątki tysięcy odbiorców, żeby zbudować biznes, który się opłaca. Nawet na sporym gospodarstwie domowym, załóżmy, zużywającym 3 MWh rocznie, można zarobić najwyżej kilkadziesiąt złotych rocznie - mówi Przemysław Pięta, prezes zarządu Amber Energia.
- W przeszłości pracowaliśmy z kilkoma firmami obrotu energią elektryczną w Polsce. Uważam, że model brokerski rozwinie się w długoterminowej perspektywie na polskim rynku energii elektrycznej. Daje on istotną przewagę poprzez możliwość oferowania klientom produktów wielu firm energetycznych. Teraz jednak jest wciąż jeszcze za mało firm obrotu, które akceptują model rynku z udziałem brokerów. Po prostu nie wszystkie grupy energetyczne chcą w tym modelu uczestniczyć, a że nie ma ich wiele to w konsekwencji oferta brokerów jest niepełna. Aktualnie RWE jest naszym partnerem strategicznym - w tym aliansie odpowiadamy nie tylko za pozyskanie klientów, lecz również za marketing, budowanie i zarządzanie siecią sprzedaży a także obsługę posprzedażową pozyskanych klientów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Prezes Amber Energia: trzeba wyjść do klientów