PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes Energa Operator: zamierzamy kontynuować inwestycje AMI

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
14-09-2016 15:11
Prezes Energa Operator: zamierzamy kontynuować inwestycje AMI
Fot. PTWP

Zamierzamy kontynuować inwestycje związane z montażem infrastruktury AMI, ponieważ uzyskujemy przez to dodatkowe możliwości - mówi Piotr Dorawa, prezes zarządu Energa Operator.

Energa Operator ( EOP) przoduje w Polsce w instalacji liczników zdalnego odczytu u odbiorców w gospodarstwach domowych. Ile takich liczników zamontowaliście dotychczas?

- Energa Operator rozwija najbardziej zaawansowane w Polsce projekty sieci inteligentnych i przoduje w obszarze instalacji inteligentnych liczników poboru energii (AMI), bez których niemożliwe jest wprowadzanie nowych rozwiązań w energetyce, korzystnych zarówno dla firmy, jak i odbiorców energii.
Zainstalowaliśmy już 810 tysięcy takich liczników, w tym około 350 tys. na Pomorzu. Stanowi to przeszło 27 proc. klientów grup taryfowych G i C1.

Czy Energa Operator będzie kontynuować inwestycje w system AMI po 2016?

- Zamierzamy kontynuować inwestycje związane z montażem infrastruktury AMI, ponieważ uzyskujemy przez to dodatkowe możliwości. Należą do nich m.in. bilansowanie stacji transformatorowych pod kątem analizy zużycia energii przez odbiorców zasilanych z danej stacji, a ilością energii, która przez tę stację przepłynęła (wykrywanie ewentualnych nielegalnych poborów energii elektrycznej), przyszłościowe uruchomienie systemu wczesnego ostrzegania o wystąpieniu awarii w linii zasilającej odbiorców, a więc skrócenie czasu ewentualnej przerwy dla naszych klientów i monitorowanie naszych urządzeń dystrybucyjnych pod kątem zapobiegania kradzieżom elementów sieci.

Jakie są doświadczenia EOP w przypadku AMI jeśli chodzi o korzyści dla samej spółki i jej klientów?

- Korzyści jest wiele. System AMI pozwala na uzyskanie zdalnego odczytu zarówno rozliczeniowego, jak i na dzień zmiany sprzedawcy. AMI eliminuje brak dostępu do układu pomiarowego w trakcie nieobecności odbiorcy. Możliwa jest również zdalna zmiana taryfy, a także wstrzymanie dostaw energii dla klientów, którzy uchylają się od płatności za pobraną energię. Należy tu zauważyć, że zlecenia windykacyjne w dużym procencie są zleceniami od sprzedawcy. Operator jest zobowiązany do wykonywania tych wstrzymań na mocy prawa. Dla klienta korzyść jest taka, że po spłacie długu, wznowienie dostaw odbywa się w bardzo krótkim czasie.

Wielu klientów posiadających inteligentne liczniki AMI korzysta już z możliwości bieżącego monitorowania i lepszego kontrolowania zużycia energii . Jesteśmy liderem rozwiązań konsumenckich związanych z inteligentnym opomiarowaniem w Polsce. Równolegle spółka Energa realizuje projekty pilotażowe, jak na przykład „Energa Living Lab”, w ramach którego 300 gospodarstw domowych w Gdyni testuje najnowsze pilotażowe rozwiązania do zarządzania i świadomego korzystania z energii elektrycznej przy użyciu najbardziej zaawansowanych technologii.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP