PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Promowanie oszczędności energii w budynkach

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
30-08-2007 06:04

Pod hasłem "Szóste paliwo" rozpoczyna się kolejny etap kampanii społecznej mającej na celu zwrócenie uwagi na korzyści i znaczenie oszczędzania energii, zwłaszcza tam, gdzie zużywa się jej najwięcej, czyli w budynkach.

Organizatorzy kampanii chcą zwrócić uwagę na fakt, że podnoszenie standardów energooszczędności w budynkach pozwala na zmniejszenie zużycia energii otrzymywanej zarówno z surowców tradycyjnych: węgla, ropy naftowej, gazu ziemnego oraz energii jądrowej, jak i źródeł odnawialnych. Dzięki temu oszczędzanie może być mądrą alternatywą dla zwiększania wydobycia surowców energetycznych i produkowania wciąż większej ilości energii. W odróżnieniu od energii z paliw kopalnych, energia z "Szóstego paliwa" jest czysta, tańsza od źródeł odnawialnych i energii atomowej, i w każdym przypadku łatwo dostępna.
Punktem wyjścia do tegorocznych działań w ramach kampanii "Szóste paliwo" jest badanie opinii społecznej "Polacy o oszczędzaniu energii", wykonane przez ośrodek badawczy TNS OBOP na zlecenie autorów kampanii. Otrzymane wyniki potwierdziły, że wciąż istnieje wielka potrzeba edukacji Polaków w dziedzinie energooszczędności.

Wydarzeniem rozpoczynającym kampanię będzie przedstawienie raportu o stanie wiedzy Polaków na temat oszczędzania energii i w tym kontekście porównanie sytuacji energetycznej Polski do innych krajów Unii Europejskiej. Specjaliści z firmy Rockwool, organizatora kampanii, wspierani przez ekspertów Krajowej Agencji Poszanowania Energii (KAPE), wskażą na możliwości jakie niesie oszczędzanie i poprawa efektywności energetycznej, zwłaszcza w sektorze budynków.

Ponadto, dokument ten wejdzie w skład publikowanego co roku Raportu Środowiskowego Grupy Rockwool. Publikacja ta przedstawia szczegółowe dane na temat oszczędzania energii w różnych krajach. Do tej pory Polska była obecna tylko w ogólnych zestawieniach jako jeden z krajów Europy Środkowej, teraz będzie posiadać szczegółowy dodatek analityczny.

- Firma Rockwool na całym świecie angażuje się w rozpowszechnianie wiedzy na temat korzyści płynących z racjonalnego użytkowania energii. Istnieje duża różnica pomiędzy wiedzą Polaków na temat oszczędzania energii w budynkach, a rzetelnymi danymi, prezentującymi stan faktyczny. Utwierdziło nas to w przekonaniu, jak bardzo potrzebne są tego typu akcje i jak wiele jest jeszcze do zrobienia na polu budowania świadomości społeczeństwa. "Szóste paliwo" to szansa na lepszą i bezpieczniejszą przyszłość. Lepszą, bo poprawiając energooszczędność budynków, nie dość że zmniejszamy koszty ogrzewania, to równocześnie poprawiamy komfort mieszkania i życia. Bezpieczniejszą, bo racjonalnie wykorzystując dostępne zasoby energii, zmniejszamy zapotrzebowanie na energię i uniezależniamy się od importu paliw- mówi Jacek Kieszkowski, Dyrektor Marketingu Rockwool Polska.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP