PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przedsiębiorstwa energetyczne stają się coraz bardziej odpowiedzialne społecznie

Autor: wnp.pl (AH)
16-08-2010 09:12

Urząd Regulacji Energetyki przedstawił wyniki drugiego już badania na temat społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw energetycznych. Z raportu Urzędu wynika, że energetyka staje się coraz bardziej odpowiedzialna społecznie.

Ankiety zostały skierowane przez prezesa URE do 50 zarządów przedsiębiorstw energetycznych z sektorów elektroenergetyki, gazownictwa i ciepłownictwa.
Przedmiotem badania była przede wszystkim polityka firm energetycznych wobec odbiorców, w tym odbiorców wrażliwych społecznie, a w szczególności informacje dotyczące postępowania firm energetycznych wobec odbiorcy wrażliwego społecznie, obecności przedsiębiorstw energetycznych w środowisku lokalnym, współpracy z ośrodkami pomocy społecznej, instalowania liczników przedpłatowych, procedur komunikacji wewnętrznej, audytu w zakresie CSR.

Z lektury raportu URE wynika m.in. że 35% ankietowanych przedsiębiorstw posiada strategię na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu - wzrost o 22 pkt procentowe w porównaniu z ubiegłym rokiem. Strategii CSR nie ma 40% ankietowanych, 22% planuje jej powstanie, 3% nie ustosunkowało się do pytania. Niektóre z firm, które nie posiadają wyodrębnionej polityki CSR podały, że elementy strategii CSR zawarte są w ogólnej strategii firmy.

Z raportu URE wynika, że liczniki przedpłatowe są w nikłym stopniu wykorzystywane do zabezpieczenia elementarnej ilości energii odbiorcom wrażliwym społecznie.

Przedpłatowy układ pomiarowo‐rozliczeniowy służący do rozliczeń za dostarczane paliwa gazowe, energię elektryczną lub ciepło przedsiębiorstwo energetyczne może zainstalować, jeżeli odbiorca co najmniej dwukrotnie w ciągu kolejnych 12 miesięcy zwlekał z zapłatą za pobrane paliwo gazowe, energię elektryczną lub ciepło albo świadczone usługi przez okres co najmniej jednego miesiąca (art. 6a ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo energetyczne).

Możliwość instalowania układów przedpłatowych zarówno przedsiębiorstwa energetyczne, jak i Ośrodki Pomocy Społecznej traktują jako jedną z form pomocy odbiorcom w trudnej sytuacji finansowej. Interesujące było przyjrzenie się, w jaki sposób przedsiębiorstwa energetyczne korzystają z tej formy pomocy odbiorcom i jakie zachodzą w tej mierze zmiany.

Z raportu wynika, że przedsiębiorstwa ciepłownicze nie instalują układów przedpłatowych. Pomijając kwestie techniczne wydaje się, że dzieje się tak dlatego, iż użytkownicy mieszkań lub lokali użytkowych w budynkach wielolokalowych generalnie nie są odbiorcami w rozumieniu ustawy - Prawo energetyczne. Odbiorcami ciepła w przypadku obiektów wielolokalowych są właściciele budynków albo podmioty nimi zarządzające. Podobnie jak w pierwszym badaniu również żadna ze spółek gazowych nie instalowała tego rodzaju układu pomiarowo‐rozliczeniowego, przy czym żadna ze spółek nie wyjaśniła powodów tego stanu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP