PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PwC: zmiany klimatyczne zmuszą firmy do zmiany działalności

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
31-03-2010 11:32

Jak wynika z raportu PricewaterhouseCoopers (PwC), aż 84 proc. menedżerów na świecie zakłada, że zmiany klimatyczne wymuszą modyfikację sposobu prowadzenia ich firm w ciągu najbliższych 2-3 lat. W RPA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii odsetek ten przekracza 90 proc., a we Francji jest bliski 100 proc.

Przedsiębiorcy ankietowani przez PwC twierdzą, że to rządy powinny wziąć na siebie zmianę podejścia do kwestii klimatycznych. Aż 44 proc. menedżerów uważa, że podjęcie działań zmierzających do powstrzymania ocieplenia klimatu leży w gestii rządów. Analiza na poziomie poszczególnych krajów pokazuje jednak znaczne różnice. Przykładowo, w Wielkiej Brytanii, Chinach, Rosji, Kanadzie i Szwecji ponad 60 proc. menedżerów wskazuje na odpowiedzialność rządów, podczas gdy ich koledzy z Niemiec i Brazylii skłaniają się ku bardziej równomiernemu podziałowi odpowiedzialności między rządy, firmy i obywateli.
- Szczyt w Kopenhadze jasno pokazał, że zmiany klimatyczne stanowią test dla światowych przywódców, sprawdzający ich zdolność do tworzenia skutecznych przepisów środowiskowych w drodze konsultacji. Wiele osób zarówno z kręgów rządowych, jak i biznesowych, jest niezadowolonych z powodu powolnego postępu w negocjacjach - ocenia Tomasz Barańczyk, partner w dziale prawno-podatkowym PricewaterhouseCoopers.

55 proc. biznesmenów badanych przez PwC uważa, że obecna polityka rządowa w zakresie podatków, zachęt lub systemów handlu emisjami jest nieskuteczna. Aż 71 proc. sądzi, że obecne bodźce podatkowe nie są wystarczająco motywujące Dlatego świat biznesu oczekuje, że rządy pokierują wprowadzaniem zmian niezbędnych do powstrzymania globalnego ocieplenia. Najskuteczniejsza w motywowaniu firm do ograniczania wpływu na środowisko byłaby metoda „kija i marchewki”, czyli mieszanka kar i nagród. Aż 86 proc. jest za wprowadzeniem zachęt podatkowych, a 83 proc. popiera stosowne wymogi regulacyjne. Główne czynniki motywujące biznes do chronienia środowiska to: stosowanie się do przepisów (85 proc.), reputacja firmy (74 proc.), oszczędności kosztów (73 proc.) i uzyskanie przewagi nad konkurencją (67 proc.). Co ciekawe, przedsiębiorcy twierdzą, że jeżeli regulacje prawne byłyby dokładnie przemyślane, to mogą stanowić wręcz czynnik pożądany, a nie utrudnienie działalności.

Z badania PwC wynika także umiarkowany optymizm respondentów wobec skuteczności niektórych metod motywujących biznes do dbania o środowisko. Przykładowo, aż 88 proc. ankietowanych uważa za ważne reinwestowanie pieniędzy pozyskanych z podatków i przepisów środowiskowych bezpośrednio w projekty ekologiczne, natomiast jedynie 31 proc. ma pewność, że tak się stanie.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP