R. Czyżewski, Greenway: uprzywilejowanie OSD ograniczy innym dostęp do tworzenia sieci ładowania samochodów

R. Czyżewski, Greenway: uprzywilejowanie OSD ograniczy innym dostęp do tworzenia sieci ładowania samochodów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W świetle projektu ustawy pozycja OSD na rynku podmiotów oferujących infrastrukturę ładowania będzie uprzywilejowana. W związku z tym proponujemy, żeby OSD pełniący rolę operatora infrastruktury sporządzał cennik opłat za udostępnienie ogólnodostępnych punktów ładowania uwzględniający nakłady, jakie poniósłby inny podmiot budujący tego typu infrastrukturę - mówi Rafał Czyżewski, prezes zarządu Greenway Infrastructure Poland.

Kilka dni temu upłynął termin składania, w ramach konsultacji publicznych, uwag do projektu ustawy o rozwoju elektromobilności i paliw alternatywnych. Co wdrożenie tej ustawy w wersji przedstawionej do konsultacji oznaczałoby dla dynamiki budowy infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych?


- Po pierwsze trzeba docenić wysiłki Ministerstwa Energii, że powstał projekt, który definiuje ramy rozwoju infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. To unikalne podejście w naszej części Europy.

Odnosząc się do pytania, to wydaje się, że zaproponowana w projekcie ustawy procedura planowania mająca prowadzić do budowy publicznej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych jest na tyle czasochłonna, że jej zastosowanie nie pozwoli na rozpoczęcie inwestycji w ogólnodostępne punkty ładowania przed 2020 rokiem w istotnej skali. Tym samym uniemożliwi realizację celów związanych z rozwojem elektromobilności określonych w Planie Rozwoju Elektromobilności.

Z drugiej strony, kształt zaproponowanych regulacji w dłuższej perspektywie pozwoli na równomierny rozwój infrastruktury ładowania i powiązanej z nią infrastruktury elektroenergetycznej. Jest to niewątpliwie istotny walor projektu ustawy.

W dalszej części wywiadu:

  • Jak przyspieszyć budowę infrastruktury ładowania samochodów?
  • Czy autostradowe MOP-y to dobra lokalizacja?
  • Jakie ryzyka niesie przypisanie OSD kluczowej roli w planowaniu rozwoju infrastruktury?
  • Czy spełnią się prognozy wzrostu liczby samochodów elektrycznych w Polsce?
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: R. Czyżewski, Greenway: uprzywilejowanie OSD ograniczy innym dostęp do tworzenia sieci ładowania samochodów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!