PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

R. Wichłacz, NMG: rośnie popyt na produkty i usługi optymalizujące zużycie energii

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
25-07-2011 09:23
R. Wichłacz, NMG: rośnie popyt na produkty i usługi optymalizujące zużycie energii

Jeśli przedsiębiorstwo nadal kupuje energię elektryczną najdrożej jak można, czyli po cenach z cenników firm energetycznych, to tylko dzięki zmianie dostawcy może w ciągu roku osiągnąć oszczędności na zakupach energii sięgające 20-30 proc. – ocenia Robert Wichłacz, wiceprezes zarządu NMG.

NMG została laureatem II Edycji Projektu GreenEvo- Akcelerator Zielonych Technologii zorganizowanej przez Ministerstwo Środowiska w kategorii oprogramowanie wspierające optymalizację zużycia mediów energetycznych. Co to za oprogramowanie ?
- NMG jest wiodącym producentem rozwiązań i dostawcą usług służących racjonalizacji zużycia mediów w przedsiębiorstwach. Nasza oferta techniczna i informatyczna to kompleksowe opomiarowanie zużycia mediów w przedsiębiorstwie, takich jak prąd, gaz, woda, ciepło, ścieki i innych, wzbogacona o kompleksową analizę zużycia tych mediów, często przeprowadzaną w trybie on-line. Uzyskiwane w ten sposób informacje są wykorzystane do minimalizacji zużycia, jego lepszego prognozowania i bardziej efektywnych zakupów wszelkich mediów. Oznacza to, że dostarczamy przedsiębiorstwom narzędzia, które pozwalają im na generowanie oszczędności, związanych z użytkowaniem mediów, a przez to pomagają im stać się przedsiębiorstwami bardziej ekologicznymi. Sądzę, że kapituła projektu GreenEvo to właśnie doceniała, przyznając NMG tytuł laureata.

Kto kupuje oferowane przez was produkty i usługi ? Jaka jest skala waszego biznesu?

- Pierwszym naszym klientem był Unilever i obecnie nasi główni klienci to nadal duże zakłady przemysłowe, które, jako odbiorcy energii elektrycznej przypisani są do taryf A i B. Obecnie przygotowujemy ofertę także dla mniejszych firm z grupy taryfowej C. Patrząc z perspektywy punktu startu NMG, a firma powstała w 2002 roku, popyt na nasze usługi ciągle przyspiesza. Został wprawdzie chwilowo wyhamowany na początku kryzysu w roku 2007, wskutek którego przedsiębiorstwa gwałtownie ograniczyły inwestycje, ale paradoksalnie można powiedzieć, że kryzys nam pomógł, generując większe zapotrzebowania na inwestycje pro-oszczędnościowe i ekologiczne. Od 2008 roku notujemy stały wzrost przychodów o 40-50 proc. rocznie. Nasze obroty w 2010 roku wyniosły około 10 mln zł.

Jakie czynniki decydują o popycie na usługi optymalizujące zużycie energii ?

- W naszej ocenie rosnący popyt na produkty i usługi optymalizujące zużycie energii to skutek coraz większej świadomości przemysłu, że ceny energii będą rosły w perspektywie wielu lat, zaostrzanych norm ochrony środowiska, a także postępującej liberalizacji rynku mediów.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP