PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Raport: Świadomość energetyczna Polaków

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
07-02-2012 20:22

Polacy w umiarkowanym stopniu są zadowoleni z obecnego sprzedawcy energii - taki wynik przyniósł raport "Świadomość energetyczna Polaków" przygotowany przez TNS OBOP i Miesięcznik Gospodarczy Nowy Przemysł.

- Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie badania przede wszystkim dlatego, że w ostatnim okresie zdecydowanie wzrasta wpływ sektora energii na gospodarkę i życie każdego z mieszkańców naszego kraju - powiedział Wojciech Kuśpik, redaktor naczelny Nowego Przemysłu, prezes zarządu Grupy PTWP.

Badanie pokazało , że Polacy w umiarkowanym stopniu są zadowoleni z obecnego sprzedawcy energii. Tylko 8 proc. okazało się bardzo zadowolonych, kolejne 48 proc. raczej zadowolonych, a 15 proc. odbiorców jest niezadowolonych ze sprzedawcy energii i 28 proc. nie ma zdania na ten temat. Raport pokazał, że najwięcej zadowolonych klientów mają firmy Vattenfall, który teraz jest już w grupie Tauron - 66 proc., sam Tauron - 65 proc. oraz Energa - 64 proc. Najwięcej niezadowolonych klientów okazało się mieć RWE - 27 proc.



Tego typu wskazówki są, jak się wydaje, istotne , bo aczkolwiek świadomość praw wśród odbiorców jest daleka od ideału to jednak Polacy w większości wiedzą, że zmiana sprzedawcy energii elektrycznej to ich prawo. 58 proc. ankietowanych wiedziało, że ma prawo zmienić sprzedawcę, 33 proc. nie wiedziało, że im takie prawo przysługuje, a 8 proc. myślało, że nie ma takiego prawa. Inna sprawa, że stosunkowo niewielu respondentów zadeklarowało, że jest skłonnych zmienić obecnego sprzedawcę.

- Nie wiem jak państwa, ale mnie osobiście to zaskoczyło, że tylko 19 proc. deklaruje chęć zmiany swojego obecnego sprzedawcy, a 46 proc. nie , z czego 15 proc. zdecydowanie nie i 31 raczej nie. Spodziewałem się osobiście odwrotnych proporcji - mówił Andrzej Olszewski, prezes zarządu TNS OBOP, który prezentował wyniki badania.

Głównym czynnikiem, który mógłby skłonić Polaków do zmiany obecnego sprzedawcy energii elektrycznej jest chęć obniżenia wydatków, czyli niższa cena energii. Taką motywację wskazało aż 66 proc. respondentów, a wskazywaną często jako przewagę konkurencyjną wyższą jakość usług wymieniło tylko 12 proc. badanych. Przy tym również badane przyczyny możliwej zmiany sprzedawcy takie jak oferowanie dodatkowych usług i bardziej renomowana marka wymieniło odpowiednio 4 proc. i 2 proc. badanych.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 827 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP