PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Reklamy pod prądem

Autor: Rzeczpospolita
29-06-2007 06:58

Firmy energetyczne, które dotychczas specjalnie nie zabiegały o klientów, teraz muszą się postarać zatrzymać tych, których już mają, i pozyskać nowych. Widać to na rynku reklam i sponsoringu. Fachowcy twierdzą, że niedługo branża stanie się jednym z większych reklamodawców

Od początku lipca każdy będzie mógł wybrać firmę, od której kupi energię elektryczną. Jeśli ktoś nie jest zadowolony z usług dotychczasowego sprzedawcy, może poszukać nowego. Procedura nie jest łatwa, więc zapewne niewiele osób zdecyduje się na zmianę, ale firmy energetyczne najwyraźniej zaczęły dostrzegać problem, bo mocno zabiegają o utrwalenie się w pamięci obecnych i potencjalnych klientów. A wszystko to kosztuje miliony złotych - pisze "Rzeczpospolita".
W czerwcu z reklamą wystartowały państwowe koncerny. Energia Pro "przebojem wkraczała na scenę" jako sponsor niedawnego festiwalu polskiej piosenki w Opolu, a gdańska Energa została współorganizatorem pikników i weekendowych koncertów letnich wraz z Radiem Zet, Polsatem i tygodnikiem "Naj". Krakowski Enion był sponsorem konkursu Elektryzujące Lato z Radiem RMF FM, w którym słuchacze mogli wygrać sprzęt AGD, m.in. pralki i lodówki. Teraz przygotowuje specjalny program lojalnościowy, ale nie ujawnia szczegółów, bo jeszcze szefowie nie zdecydowali, kiedy zostanie ogłoszony.

Jako pierwsza potrzebę promocji dostrzegła grupa Vattenfall - właściciel gliwickiego zakładu energetycznego i elektrociepłowni w Warszawie. Już dwa lata temu miała reklamę wizerunkową, a potem w Warszawie ogrzewała zimą kilka przystanków autobusowych.

Niemiecki koncern RWE - właściciel warszawskiego STOEN - uruchomił niedawno dodatkowy punkt obsługi klienta w jednej z największych w Warszawie galerii handlowych, a telefoniczne biuro jest czynne całą dobę. Poza tym stołeczny zakład sponsoruje prognozę pogody w TVN.

Nową propozycję dla 100 tys. swoich klientów ma Polska Grupa Energetyczna - to pakiet elektryczno-telefoniczny. Będą mogli dzwonić co miesiąc przez 150 minut za darmo ze swoich telefonów stacjonarnych. Mogą zachować dotychczasowy numer telefonu, ale muszą zawrzeć umowę z nową firmą telefoniczną. Ten przywilej będzie obowiązywał przez sześć miesięcy.

W przeciwieństwie do wydatków na reklamę w mediach, koszty różnego rodzaju akcji promocyjnych są trudne do oszacowania. Na przykład sponsoring imprezy może firmę kosztować kilkadziesiąt, ale i kilkaset tysięcy złotych.

Na promowanie się nie szczędzi ostatnio pieniędzy RWE STOEN. Najnowsza kampania jest powiązana z wprowadzeniem w maju nowej nazwy firmy. Łącznie pod starą i nową nazwą w samym tylko maju RWE STOEN wydał na promocję prawie660 tys. zł - wynika z cennikowych danych Expert Monitora. W całym ubiegłym roku było to ok. 168 tys. zł.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

19 575 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

733 593 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP