PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Reklamy telewizorów mają mówić o zużyciu energii

Autor: wnp.pl (DC)
04-03-2013 12:32

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) wezwał największe sieci handlowe na rynku wyrobów RTV w Polsce do podawania w reklamach informacji o klasie efektywności energetycznej oferowanych przez te sieci telewizorów.

Od 1 lutego 2013 r. dostawców i dystrybutorów produktu wykorzystującego energię obowiązują wymogi określone w ustawie z 14 września 2012 r. o obowiązkach w zakresie informowania o zużyciu energii przez produkty wykorzystujące energię.
Jeden z określonych w ustawie wymogów odnosi się do reklam produktów wykorzystujących energię, w tym m.in. do telewizorów.

- Każda reklama telewizora, w szczególności w postaci prasowej, elektronicznej, w programach radiowych lub telewizyjnych, lub w innych środkach komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jeżeli przedstawia informację o cenie tego produktu lub zużyciu przez niego energii, powinna uwzględniać także informację o jego klasie efektywności energetycznej – wyjaśnia UKE.

Dodatkowo, odnośnie telewizorów oferowanych na sprzedaż, do wypożyczenia lub w sprzedaży ratalnej, użytkownikowi końcowemu, który nie może zobaczyć oferowanego produktu (znajdującego się np. w ofercie sklepu internetowego), istnieje obowiązek dla dystrybutorów wprowadzania ich do obrotu wraz z podaniem informacji dostarczanych przez dostawców zgodnie z załącznikiem VI rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) Nr 1062/2010 z dnia 28 września 2010 r. uzupełniające dyrektywę Parlamenty Europejskiego i Rady 2010/30/UE w odniesieniu do etykiet efektywności energetycznej dla telewizorów.

Jednocześnie Urząd Komunikacji Elektronicznej przypomina o pozostałych obowiązkach, ciążących na dostawcach i dystrybutorach telewizorów, w zakresie informowania o zużyciu energii przez te produkty.

Obowiązki dostawców obejmują:
- dołączenie do każdego telewizora, wprowadzanego do obrotu lub oddawanego do użytku, sporządzonych w języku polskim: etykiety, zgodnie z formatem i informacjami określonymi w Załączniku V rozporządzenia Nr 1062/2010 oraz karty, zgodnie z informacjami określonymi w Załączniku III rozporządzenia Nr 1062/2010;
- dołączenie karty do wszelkich broszur lub innej dokumentacji dostarczanej wraz z telewizorem;
- umieszczenie na etykiecie i w karcie danych zgodnych z parametrami technicznymi telewizora;
- uwzględnianie klasy efektywności energetycznej modelu telewizora we wszelkich technicznych materiałach promocyjnych dotyczących konkretnego modelu, które opisują jego szczegółowe parametry techniczne;
- sporządzenie dokumentacji technicznej telewizora, określonej w Załączniku IV rozporządzenia Nr 1062/2010, umożliwiającej ocenę rzetelności informacji zamieszczonych na etykiecie oraz w karcie.

Obowiązki dystrybutorów obejmują:
- umieszczenie z przodu telewizora w widocznym miejscu etykiety oraz udostępnienia użytkownikowi końcowemu karty, dostarczanych przez dostawcę;
- uwzględnianie klasy efektywności energetycznej modelu telewizora we wszelkich technicznych materiałach promocyjnych dotyczących konkretnego modelu, które opisują jego szczegółowe parametry techniczne.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP