PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rośnie zainteresowanie Polaków kupnem samochodu elektrycznego

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
16-11-2017 12:38 |  aktualizacja: 16-11-2017 12:56
Rośnie zainteresowanie Polaków kupnem samochodu elektrycznego

51 proc. Polaków i 60 proc. przedsiębiorców jest zainteresowanych zakupem auta elektrycznego

fot. mat. pras.

Ponad połowa Polaków i 60 proc. przedsiębiorców, z czego 52 proc. spośród planujących zakup samochodu w przeciągu 3 lat, deklaruje, że byłaby skłonna kupić samochód elektryczny - wynika z badania opinii przeprowadzonego przez ośrodek badań społecznych Kantar Public na zlecenie innogy Polska.

  • Z badania na temat elektromobilności zrealizowanego dla firmy innogy Polska wynika, że 51 proc. Polaków i 60 proc. przedsiębiorców jest zainteresowanych zakupem auta elektrycznego.
  • Obecnie najbardziej skłonne do zakupu samochodu elektrycznego są kobiety powyżej 50. roku życia oraz mężczyźni w wieku 40-59 lat, mieszkający w miastach. Wśród firm dominują średnie przedsiębiorstwa. 
  • Wraz ze zrównaniem się kosztów użytkowania samochodu elektrycznego z pojazdami spalinowymi rośnie zainteresowanie ich zakupem wśród młodszych kierowców w przedziale wiekowym 25-29, a także wśród małych przedsiębiorstw.
Ośrodek badań społecznych Kantar Public, na zlecenie innogy Polska, przeprowadził badania opinii na temat zainteresowania Polaków i przedsiębiorców dynamicznie rozwijającym się rynkiem samochodów elektrycznych. Ponad połowa Polaków i 60 proc. przedsiębiorców, z czego 52 proc. spośród planujących zakup samochodu w przeciągu 3 lat, deklaruje, że byłaby skłonna kupić takie auto.

Kim jest kierowca samochodu elektrycznego?

Z zebranych danych wynika, że w sytuacji, gdy cena samochodu elektrycznego jest wyższa od ceny auta spalinowego, będzie on najczęściej wybierany przez kobiety w wieku powyżej 50 lat
(37 proc. badanych w tej grupie wiekowej) mieszkające w miastach lub mężczyzn w przedziale wiekowym 40-59 lat zamieszkałych w średnich i dużych aglomeracjach (40 proc. badanych w tej grupie wiekowej). Wykształcenie oraz dochody nie mają dużego wpływu na deklaracje dotyczącą zakupu.

Kobiety, które są najbardziej przychylne samochodom elektrycznym, za najważniejsze kryterium przy zakupie auta uważają zużycie paliwa (25 proc.), koszty użytkowania (18 proc.) oraz cenę pojazdu (18 proc.).

Wśród mężczyzn najważniejszym kryterium są koszty użytkowania samochodu (40 proc.), cena zakupu (36 proc.) oraz zużycie paliwa (29 proc.).

Badanie pokazuje również, że wraz ze spadkiem ceny aut elektrycznych większe zainteresowanie  ich zakupem wykazują grupy młodsze wiekowo, osoby z wykształceniem średnim oraz te zamieszkujące miasta do 100 tys. mieszkańców. Wśród mężczyzn są to grupy wiekowe 25-29 oraz 40-49 lat (ponad połowa respondentów z tych grup wiekowych).

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 774 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

794 350 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP