Rozwój rynku energii wymusi zmiany w obsłudze klienta

Rozwój rynku energii wymusi zmiany w obsłudze klienta
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Rozwój rynku energii wymusi na przedsiębiorstwach energetycznych zmiany form obsługi klienta. Zwiększy się rola obsługi przez internet i telefon, coraz mniejsza ilość klientów będzie obsługiwana przy okienku.

Jak informuje Joanna Kalbalczyk, dyrektor ds. Obsługi Klienta i Billingu RWE Polska, w Polsce ok. 40 proc. klientów RWE posiada konta bankowe, co oznacza, że blisko 60 proc. klientów opłaca rachunki gotówką. W Niemczech ponad 90 proc. klientów posiada konta bankowe i płaci za energię przy ich pomocy oraz powszechnie korzysta z informacji dostępnych w internecie. W Polsce ta forma komunikacji dopiero raczkuje. Badania wykazywały, że zaledwie 4 proc. klientów odwiedzających centrum obsługi klientów RWE jest zainteresowanych kontaktem za pomocą internetu, ale RWE spodziewa się jednak, że zainteresowanie tą formą obsługi będzie rosło. Zdaniem Joanny Kalbalczyk w najbliższym czasie nie należy się jednak spodziewać takiego zjawiska jak na rynku brytyjskim, gdzie w ogóle nie ma tradycyjnych centrów obsługi, a serwis w całości prowadzony jest przez internet i telefon.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rozwój rynku energii wymusi zmiany w obsłudze klienta

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!