Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rusza kampania promująca energetykę jądrową

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
05-03-2012 11:23
Rusza kampania promująca energetykę jądrową
Fot. Fotolia

Na drugą połowę marca br. zaplanowano oficjalną inaugurację kampanii promującej energetykę jądrową. Kampania potrwa 2,5 roku i będzie kosztować 18,2 mln zł.

- Wyniki ostatnich badań społecznych wskazują, że Polacy swój poziom wiedzy na temat energetyki jądrowej określają jako niski. Ponad 80 proc. respondentów ocenia swoją wiedzę o energetyce jądrowej jako niedostateczną, blisko 40 proc. badanych uznaje, że nie ma żadnej wiedzy w tej dziedzinie. Na tej podstawie można stwierdzić, że kampania informacyjna na ten temat jest konieczna - informuje Piotr Żbikowski z biura prasowego Ministerstwa Gospodarki.
Ministerstwo Gospodarki wybrało wykonawcę kampanii w przetargu publicznym. Najkorzystniejszą ofertę pod względem cenowym i merytorycznym złożyło konsorcjum firm Partner of Promotion, Migut Media i Maxus-Warszawa. Umowa z wykonawcą została zawarta 2 grudnia 2011 r. Kampania potrwa 2,5 roku i będzie kosztować 18 286 414 mln zł brutto. Obecnie prowadzone są prace przygotowawcze, m.in. badania opinii publicznej oraz prace kreacyjne. Inauguracja kampanii została zaplanowana na II połowę marca.

MG wyjaśnia, że celem kampanii jest dostarczenie Polakom aktualnych i rzetelnych informacji na temat energetyki jądrowej, w tym zasad funkcjonowania elektrowni jądrowej, jej wpływu na środowisko i zdrowie, efektywności energetyki jądrowej, systemów zabezpieczeń, które zostaną zastosowane w pierwszej polskiej siłowni tego typu.

- Celem resortu nie jest natomiast promocja „atomu”. W swoich założeniach kampania będzie miała charakter stricte informacyjny. MG chce, żeby Polacy zostali wyposażeni w wiedzę, która pozwoli im racjonalnie ocenić wszelkie za i przeciw tego przedsięwzięcia. W ramach kampanii będzie prowadzony dialog ze społeczeństwem o korzyściach i ewentualnych minusach wprowadzenia energetyki jądrowej w naszym kraju - zapewnia Piotr Żbikowski.

Kluczowym elementem kampanii będą działania informacyjne skierowane do społeczności lokalnych. Będą to m.in. konsultacje społeczne, w trakcie których resort będzie chciał poznać oczekiwania i obawy mieszkańców regionów, wskazanych jako potencjalne lokalizacje elektrowni jądrowej.

MG przekonuje, że dąży do tego, aby rzetelne informacje na temat energetyki jądrowej dotarły do jak największej liczby Polaków. W kampanii wykorzystany zostanie szeroki wachlarz środków komunikowania się ze społeczeństwem: telewizja, radio, Internet, prasa drukowana. Kanały komunikacji będą dopasowane do charakterystyki wybranych grup docelowych i zdiagnozowanych w badaniach deficytów wiedzy.

KOMENTARZE (27)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP