Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rusza kampania przeciwko nieuczciwemu handlowi prądem

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
16-04-2014 14:22
Rusza kampania przeciwko nieuczciwemu handlowi prądem
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

TOE uruchamia ogólnopolską kampanię edukacyjno - informacyjną skierowaną do odbiorców energii elektrycznej. Nie bez przyczyny. - Chcemy walczyć o klienta ceną oraz jakością świadczonych usług. Nieuczciwe praktyki stosowane przez nielicznych przedstawicieli handlowych podważają zaufanie do całej branży. Są one nie do przyjęcia - podkreśla Krzysztof Zamasz, prezes Rady Zarządzającej TOE.

Za pośrednictwem radia, prasy ogólnopolskiej i lokalnej, a także internetu Towarzystwo Obrotu Energią (TOE) chce uświadomić konsumentom ich prawa na rynku energii elektrycznej i promować uczciwe zasady biznesowe. Akcję rozpoczęło oficjalne podpisanie Kodeksu Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej przez pierwszych sprzedawców deklarujących działanie zgodnie z kodeksem. Patronat nad kampanią objął Prezes Urzędu Regulacji Energetyki (URE).
TOE wskazuje, że kampania to odpowiedź na coraz liczniejsze skargi klientów dotyczące nieuczciwych działań przedstawicieli handlowych niektórych sprzedawców. TOE nie wymienia nazw tych sprzedawców. Wskazuje natomiast, że przedstawiciele handlowi wykorzystują niewiedzę, zwłaszcza osób starszych i fakt, że określenia typu „pan z elektrowni” wielu klientom jednoznacznie kojarzą się ze znanymi im od lat przedsiębiorstwami energetycznymi, a w efekcie zdarza się, że wprowadzają w ten sposób ludzi w błąd i doprowadzają do podpisania umowy, której klienci nie chcieli zawierać.

- Możliwość swobodnej zmiany sprzedawcy przez klientów indywidualnych jest fundamentem wolnego rynku. Konkurencja musi jednak służyć przede wszystkim odbiorcom. Obowiązkiem sprzedawców jest dołożenie należytej staranności, by potencjalny klient, przed zawarciem umowy, miał wyczerpujące informacje o przedstawionej mu ofercie. Musi on zostać poinformowany m.in. o cenach energii, konieczności dokonywania opłat dystrybucyjnych, a także o wszystkich innych postanowieniach, które będą miały wpływ na rozliczenie” - powiedział Maciej Bando, wiceprezes Urzędu Regulacji Energetyki, wykonujący obowiązki Prezesa URE.

Kampania edukacyjno-informacyjna zachęca klientów do podejmowania świadomych decyzji przy wyborze sprzedawcy. Gwarantuje to tylko pełna wiedza o tym z kim klient rozmawia, jaka jest pełna treść oferty i wreszcie jakie odbiorca ma prawa i obowiązki. TOE będzie zachęcać do tego, aby klienci sprawdzali akwizytorów, których wpuszczają do domu, a także dokładnie czytali umowy, które mają podpisać. Akcja informuje także o prawie każdego do rezygnacji z umowy, podpisanej poza siedzibą sprzedawcy, w ciągu 10 dni, bez ponoszenia konsekwencji.

- Chcemy walczyć o klienta ceną oraz jakością świadczonych usług. Nieuczciwe praktyki stosowane przez nielicznych przedstawicieli handlowych podważają zaufanie do całej branży. Są one nie do przyjęcia. Dlatego tak ważne jest, by konkurować na jasnych zasadach, pamiętając, że zawsze najważniejszy jest klient- - podkreślił Krzysztof Zamasz, prezes Rady Zarządzającej TOE.

Przedmiotową kampanię edukacyjno - informacyjną wspierają najwięksi gracze na polskim rynku energii elektrycznej: PGE Polska Grupa Energetyczna, Tauron Polska Energia, Enea , Energa i RWE Polska.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP