PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

RWE Stoen Operator bada zachowania klientów

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
02-07-2012 14:07

RWE Stoen Operator bada skłonność odbiorców z grupy gospodarstw domowych do korzystania z energii elektrycznej m.in. poza szczytami zapotrzebowania z pobudek innych niż czysto ekonomiczne.

RWE Stoen Operator w czerwcu tego roku zaczął w Warszawie wdrażanie programu Inteligentna Energia, które dotyczy efektywnego korzystania z energii elektrycznej. W ramach programu firma chce przekonać konsumentów, że oszczędzanie energii nie musi wiązać się z wyłączaniem urządzeń elektrycznych ani rezygnacją z codziennego komfortu życia.
- Reakcja odbiorców na naszą prośbę o udział w badaniu była pozytywna, ale nie tak pozytywna jak oczekiwaliśmy. Ankietę wypełniło prawie 50 proc. mieszkańców a chęć przystąpienia do badania zadeklarowało około 25 proc. spośród około 400 odbiorców, z którymi udało nam się porozmawiać o badaniu. W celu badania inteligentne liczniki zamontowaliśmy u około 600 odbiorców – mówi Robert Stelmaszczyk, prezes zarządu RWE Stoen Operator.

Wyposażenie odbiorców w inteligentne liczniki energii pozwoli firmie informować ich m.in. o zużyciu energii w poszczególnych strefach czasowych doby , a mówiąc ogólnie w okresach szczytów zapotrzebowania i poza szczytami. Podając te informacje firma poprosi klientów m.in. o to żeby zużywali więcej energii w okresach poza szczytowym zapotrzebowaniem, kiedy na przykład ryzyko awarii sieci jest znikome. Pierwsze wyniki badań mają być znane we wrześniu.

- To jest badanie jakościowe mające na celu określenie skłonności odbiorców do zmian sposobu zużycia energii i jej oszczędzania bez stosowania bodźców ekonomicznych, wyłącznie za pomocą edukacji. Ostatecznym, ekonomicznym celem jest zbadanie skali możliwości optymalizacji kosztowej rozwoju sieci energetycznych dzięki zmianie postaw odbiorców. Bardziej równomierne w ciągu doby rozłożenie zapotrzebowania na moc to mniejsze transformatory, kable o mniejszych przekrojach, mniejsze zamówienia na moc wtedy kiedy jest najdrożej, a w sumie oszczędności dla odbiorców i dla nas – mówi prezes Robert Stelmaszczyk.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP