PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

RWE z Nokią pracują nad oszczędzaniem energii

Autor: Gazeta Prawna
21-01-2009 11:39

RWE i Nokia rozpoczęły współpracę nad innowacyjnym projektem oszczędnego ogrzewania domów i mieszkań. Kierowanie urządzeniami elektronicznymi będzie możliwe nawet tysiące kilometrów od domu.

Kaloryfery będzie można w przyszłości regulować nie tylko za pomocą zwykłego pokrętła, ale również z wykorzystaniem centralnej jednostki sterującej, komputera lub w sposób mobilny za pomocą telefonu komórkowego. Innowacyjne produkty zapewnią większą efektywność cieplną w domach i mieszkaniach - informuje "Gazeta Prawna".
Pod względem technicznym rozwiązanie bazuje na Nokia Home Control Center. Nokia dostarcza technologiczne know-how, RWE kompetencje w zakresie energetyki - w ten sposób obydwa przedsiębiorstwa wspólnie pomagają oszczędzać. W takich inteligentnych domach zwiększa się komfort, a jednocześnie spadają koszty energii.

Współpraca rozpoczyna się od oferty skierowanej do klientów w Niemczech. W mieście Mülheim an der Ruhr realizowany jest obecnie projekt, w ramach którego RWE sprawdza, w jaki sposób klienci indywidualni mogą obniżać zużycie energii elektrycznej na podstawie informacji o zużyciu energii przekazywanych w czasie rzeczywistym - czytamy w dzienniku.

Pakiet podstawowy składający się z montowanych w kaloryferach zdalnie sterowanych termostatów i centralnej jednostki komunikacyjnej pojawi się na rynku pod koniec 2009 roku. Sprzedawca energii będzie ponadto oferował pakiet zaawansowany wyposażony w inteligentne gniazdka. Z ich pomocą klienci mogą włączać i wyłączać wszelkiego rodzaju urządzenia elektryczne - od lampki na akwarium aż do automatycznych żaluzji, nawet gdy znajdują się tysiące kilometrów od domu.

Nowe aplikacje mają w kolejnym etapie zostać połączone z licznikami energii elektrycznej. Home Control Center dostępny jest również dla innych uczestników rynku, dzięki czemu mogą oni oferować swoje rozwiązania i usługi z zakresu inteligentnego mieszkania. System ma charakter otwarty, co umożliwia systematyczne poszerzanie palety rozwiązań - wyjaśnia "GP".
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP