PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek energii: konkurencja tak, ale uczciwa

Autor: wnp.pl (Adam Sofuł)
14-10-2014 10:54
Rynek energii: konkurencja tak, ale uczciwa
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Nie jest istotne czy sprzedawca jest duży, czy mały, ważna jest jakość oferty, jej transparentność, aby klient dokonywał świadomego wyboru - mówił Jakub Zastawny, dyrektor w EWE Energia podczas debaty "Klient na rynku energii" podczas Kongresu Nowego Przemysłu.

O ile w przypadku firmy ruch na rynku energii już się zaczął, to w przypadku gospodarstw domowych zmiana dostawcy energii elektrycznej jest wciąż raczej wyjątkiem niż regułą - na taką zmianę zdecydowało się ledwie 0,3 proc. odbiorców. Widać jednak pozytywny trend. - Coraz więcej osób zastanawia się nad zmianą dostawcy. Zjawisko narasta, mamy ok. 12-16 tys. zmian miesięcznie - powiedział Marek Kulesa, dyrektor w Towarzystwie Obrotu Energią.
Co stoi na przeszkodzie? Wciąż jeszcze regulacyjne niedostosowanie rynku, ale i odwieczna wojna między małymi i dużymi dostawcami. Przedstawiciele mniejszych firm handlujących energią narzekali na dominującą pozycję energetycznych gigantów. Krzysztof Noga wiceprezes Duon zwrócił uwagę na spadek liczby zmian dostawców energii w czerwcu. - To właśnie wtedy duże koncerny rozpoczęły krucjatę strachu, pojawiły się artykuły ostrzegające przed osobami namawiającymi do zmiany dostawcy energii - stwierdził Krzysztof Noga.

- Nie mamy nic przeciwko konkurencji - odpowiadał Łukasz Pawłowski, dyrektor departamentu sprzedaży w Enea, podkreślał jednak, że musi być to konkurencja uczciwa. - Pojawiają się firmy, których przedstawiciele chodzą po domach i często wprowadzając klienta w błąd uzyskują jego podpis pod umową niekonieczne tylko na dostawy energii, ale usługi których klient nie zawsze potrzebuje - mówił Pawłowski, dodając, ze warto korzystać z renomowanych sprzedawców.

Zdaniem Jakuba Zastawnego konkurencja powinna przede wszystkim dotyczyć oferty. - Nieważne czy sprzedawca jest duży czy mały. Nie ma się co obrażać na dużych, że wykorzystują swoją pozycje i znajomość swojej marki, ważne jest by konkurować tylko ofertą, która musi być transparentna. Najgorszą rzeczą jest doprowadzenie klienta do nieświadomego wyboru. Taki klient w przyszłości już będzie bardzo ostrożnie podchodził do wszelkich ofert zmiany sprzedawcy - mówił Jakub Zastawny.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP