PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek energii: pomiędzy telekomunikacją a stacją benzynową

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
03-10-2014 12:01
Rynek energii: pomiędzy telekomunikacją a stacją benzynową
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Rynek energii elektrycznej w Polsce powoli, ale jednak się zmienia - pojawiają się nowe firmy oferujące nie tylko energię ale i dodatkowe usługi, rośnie liczba odbiorców zmieniających sprzedawców energii.

Jak wynika z cyklicznego monitoringu Prezesa URE, wzrosła liczba zmian sprzedawcy energii elektrycznej. W czerwcu br. zmiany sprzedawcy dokonało 9 706 gospodarstw domowych (grupa taryfowa G), podczas gdy w lipcu 2014 r. liczba ta wzrosła do 12 593.
Natomiast wśród odbiorców z grupy taryfowej A, B, C (odbiorcy przemysłowi) liczba zmian sprzedawcy odnotowana w czerwcu 2014 r. wynosiła 1 602, podczas gdy w lipcu br. przeprowadzono takich zmian 2 072.

Łącznie, z prawa do zmiany sprzedawcy energii skorzystało już ponad 223,9 tys. odbiorców indywidualnych i 115,4 tys. odbiorców komercyjnych.

Eksperci wskazują, że choć klienci mają prawo do zmiany sprzedawcy energii już od kilku lat, to rynek energii w Polsce wciąż dopiero się kształtuje. Sytuacja na nim jest zupełnie inna niż na rynku telekomunikacyjnym, gdzie klienci są przyzwyczajeni do tego, że wybierają odpowiednie dla siebie oferty i często zmieniają dostawców.

Rynek energii jest - i jeszcze długo będzie - zdominowany przez duże grupy energetyczne. Pojawiają się jednak aktywni gracze, próbujący nadszarpnąć istniejący stan rzeczy. Oprócz niezależnych sprzedawców są to m.in. operatorzy telekomunikacyjny jak Plus czy Orange. Sieć plus już od końca 2013 r. prowadzi sprzedaż energii elektrycznej. Od 1 października Orange Polska rozpoczyna pilotażowo detaliczną sprzedaż energii elektrycznej dla klientów indywidualnych i biznesowych. Ci, którzy zdecydują się na ofertę otrzymają atrakcyjne rabaty i pakiety powitalne, dzięki którym zaoszczędzą na rachunkach za prąd nawet kilkaset złotych.

Sporym utrudnieniem dla sprzedawców są niskie ceny energii i niskie marże uzyskiwane na jej sprzedaży. Dlatego firmy energetyczne liczą, że będą więcej zarabiać nie na samej energii, lecz na usługach dodanych.

- Sprzedawcy energii chcąc pozyskać nowych klientów będą zmuszeni poszerzać swoją ofertę i oferować usługi dodatkowe, na których będą osiągali większą marżę. Będzie trochę podobnie jak na stacjach benzynowych, które niewiele zarabiają na sprzedaży paliw, za to sporo na działających przy nich sklepach - mówi wnp.pl Krzysztof Zamasz, prezes Enea S.A.

Zwraca uwagę, że najwięksi gracze nie mogą ignorować tego, co robią mniejsze podmioty, bo one mogą zaskoczyć.

W jego ocenie obecnie na rynku energii najpoważniejszym problemem są nieuczciwe praktyki niektórych sprzedawców.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP