Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

SAP: polskie firmy energetyczne czekają duże inwestycje w systemy informatyczne

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
22-08-2011 06:13
SAP: polskie firmy energetyczne czekają duże inwestycje w systemy informatyczne

Sławomir Klimowicz, SAP

fot. archiwum PTWP

Niemal każda z grup energetycznych w Polsce jest w procesie wyboru systemu obsługi klientów, na który najczęściej składają się rozwiązania w zakresie billingu i CRM. Do tej pory tylko RWE Polska wdrożyło jednolite rozwiązanie obsługujące ponad milion kontraktów - mówi Sławomir Klimowicz, odpowiedzialny za rozwój SAP na rynku utilities w Europie środkowej.

Firma doradcza Gartner w analizie „Magic Quadrant”, oceniającej rozwiązania billingowe i zarządzania relacjami z klientami w sektorze energetycznym, umieściła firmę SAP w polu „liderzy”. Czy ta ocena ma znaczenie dla polskich firm energetycznych?
Pozycję lidera wg firmy Gartner SAP zajmuje od ponad 4 lat i ta pozycja z każdym rokiem się umacnia. Co ta ocena znaczy dla polskiego rynku energetycznego? Oznacza, że rozwiązania firmy SAP są bardzo wysoko oceniane zarówno pod względem kompletności wizji jak i zdolności do jej realizacji. Dla konkretnej firmy przekładać to się może na bezpieczeństwo inwestycji – wybieramy innowacyjne rozwiązanie, które dostarcza firma mająca zdolność wywiązania się ze swoich zobowiązań.

Czy ocena Gartnera dotyczy rynku europejskiego?

Jest to ocena pozycji rozwiązań SAP na całym świecie, pozycję lidera mamy na każdym kontynencie, w Europie jest ona jednak najmocniejsza. Możemy szacować, że na całym globie rachunki za energię otrzymuje ok. 1,5 miliarda klientów, ponad 500 milionów rachunków jest wystawianych przez systemy SAP. Ponad 600 przedsiębiorstw użyteczności publicznej (energia elektryczna, gaz, woda) używa systemów SAP do billingu i obsługi klientów.

Unbundling sprawił, że firmy energetyczne poszukują innych rozwiązań niż kilka lat temu. Jak tutaj radzi sobie SAP?

Rozwiązania SAP wspierają obsługę klientów na zderegulowanych rynkach Unii Europejskiej jak i regulowanych na Bliskim Wschodzie, na rynkach amerykańskich i azjatyckich, są również szeroko wykorzystywane w Australii i Nowej Zelandii.

Zintegrowany system do obsługi klientów to poważna inwestycja. Na jakie cechy systemów zwracają uwagę klienci?

Duże firmy powstałe w wyniku konsolidacji potrzebują przede wszystkim wydajnych systemów pozwalających na łatwą obsługę milionów klientów. Obsługa klientów to przecież nie tylko wystawienie faktury, to również zagwarantowanie wpływu należności, wysokiej jakości obsługa telefoniczna, samoobsługa przez internet, sprawna obsługa procesu zmiany sprzedawcy, prawidłowy i szybki odczyt liczników. Dobra obsługa będzie skutkowała pozostaniem najbardziej wartościowych klientów i pozyskaniem nowych. Jednym i drugim firmy energetyczne będą mogły również oferować dodatkowe produkty i usługi.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP