Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Schneider Electric: kraj postrzegany jako zagrożony ryzykiem deficytu mocy traci na atrakcyjności

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
24-07-2013 07:37
Schneider Electric: kraj postrzegany jako zagrożony ryzykiem deficytu mocy traci na atrakcyjności
Fot. Schneider Electric Polska

- Jeśli Polska chce utrzymać konkurencyjność, to utrzymanie inwestycji dystrybucji co najmniej na obecnym poziomie jest konieczne i muszą ruszyć inwestycje w nowe moce. (…) Utrzymujące się w Polsce ryzyko niezbilansowania zapotrzebowania na moc to zarazem ryzyko wystąpienia poważnych strat gospodarczych - twierdzi w rozmowie z wnp.pl Jacek Łukaszewski, prezes zarządu Schneider Electric Polska.

Globalne przychody ze sprzedaży Schneider Electric wyniosły w ubiegłym roku 24 mld euro. Jakie znaczenie dla biznesu grupy ma rynek polski?
- Schneider Electric prowadzi działalność w ponad 100 krajach na świecie. Polska organizacja należy do tych ważniejszych, z uwagi na interesujący rynek oraz skalę działalności firmy Schneider Electric w naszym kraju. Poza organizacją handlową, w Polsce zlokalizowane są cztery zakłady produkcyjne oraz centrum usług finansowych i administracji kadrowej zatrudniające w sumie ponad 1700 osób. Oferowane przez nas produkty, rozwiązania i usługi zapewniają nam znaczącą pozycję na rynku w Polsce.

Jesteśmy wiodącym dostawcą w dziedzinie energetyki i infrastruktury, procesów przemysłowych, systemów automatyki budynków i centrów przetwarzania danych, a także posiadamy silną pozycję i bogatą ofertę dla budownictwa mieszkaniowego. Sumaryczna sprzedaż realizowana przez spółki Schneider Electric w Polsce przekracza miliard złotych. Co ciekawe, przychody ze sprzedaży na rzecz zagranicznych spółek z grupy Schneider są większe niż sprzedaż do klientów w Polsce.

Jaka jest przedmiotowa struktura sprzedaży grupy w Polsce?

- Globalnie rzecz biorąc około 29 proc. przychodów Schneider Electric to sprzedaż na rzecz budownictwa komercyjnego i kolejne około 9 proc. na rzecz budownictwa mieszkaniowego. Poza budownictwem, około 25 proc. sprzedaży uzyskujemy w segmencie infrastruktury, 22 proc. to zlecenia ze strony przemysłu, a 15 proc. kreują centra przetwarzania danych. Branżowa struktura przychodów uzyskiwanych na rynku polskim jest prawie taka sama jak globalna z wyjątkiem rynku infrastruktury, który dla naszej organizacji w Polsce ma większe znaczenie niż globalnie.

Tegoroczna sprzedaż Schneider Electric Polska osiągnie poziom z 2012 roku?

- W 2012 roku grupa Schneider Electric osiągnęła około 7 proc. wzrost globalnej sprzedaży, ale to był przede wszystkim skutek akwizycji. Natomiast nasza sprzedaż do klientów w Polsce rośnie organicznie. W 2012 roku zanotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Po pierwszym półroczu 2013 też odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost zamówień, ale ten rok jest zdecydowanie trudniejszy niż poprzedni. Sektor budowlany jest w fazie dość mocnego spowolnienia. Wprawdzie budownictwo komercyjne nadal radzi sobie zupełnie nieźle, ale rynek budownictwa mieszkaniowego i infrastrukturalnego jest w recesji. Produkcja sprzedana budownictwa w maju skurczyła się prawie o 30 proc. w porównaniu do maja zeszłego roku. Niemniej ja jestem umiarkowanym optymistą.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP