W 2016 r. rynek sponsoringu sportowego w Polsce osiągnął wartość 832,4 mln zł, a w roku 2017 wzrósł o 4,6 proc. do poziomu ok. 870,7 mln złotych. Blisko połowę tej kwoty na sponsoring przeznaczyły spółki Skarbu Państwa. Grupa Azoty, Enea, Energa, PGE, Tauron PGNiG, PKN Orlen i Grupa Lotos. To one utrzymują wiele dyscyplin.
- Rynek sponsoringu sportowego w Polsce wzrósł w ubiegłym roku do poziomu ok. 870,7 mln złotych.
- Prognozy zakładają, że jego wartość w najbliższych latach nadal będzie systematycznie rosnąć i w roku 2020 osiągnie poziom zbliżony do miliarda złotych.
- Najmocniej wspieraną dyscypliną sportową jest piłka nożna, choć poziom sportowy polskiej ligi piłkarskiej oraz ekscesy kibiców często nasuwają pytanie, czy to są rzeczywiście dobrze wydane pieniądze.
- Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy ligowa polska piłka nożna poradziłaby sobie bez firm państwowych - mówi WNP.pl Łukasz Lachowski z Deloitte.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Spółki Skarbu Państwa największymi sponsorami polskiego sportu