PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sprzedaż energii: wolny rynek, ale nie wolna amerykanka

Autor: wnp.pl (ICh)
16-04-2014 20:50
Sprzedaż energii: wolny rynek, ale nie wolna amerykanka
Fot. PTWP

PGE, Enea, Energa, Tauron, Polkomtel i RWE Polska podpisały przygotowaną przez TOE deklarację "Dobre Praktyki Sprzedawców Energii Elektrycznej". - Zależy nam na tym, żeby eliminować z rynku oferty zawierające półprawdy, niedopowiedzenia, bo jedna nieuczciwa oferta, jeden niezadowolony klient oznacza pogorszenie reputacji całej branży - mówił Marek Woszczyk, prezes zarządu PGE.

Dzisiaj, 16 kwietnia 2014, w celu podpisania przygotowanej przez Towarzystwo Obrotu Energią ( TOE) deklaracji "Dobre Praktyki Sprzedawców Energii Elektrycznej", w Warszawie zasiedli się przy jednym stole przedstawiciele PGE, Enea, Energa, Tauron, Polkomtel i RWE Polska, a w tym prezesi PGE, Enei i Energi.
- Mówimy o historycznym znaczeniu tego spotkania. Faktycznie jest to może niecodzienna sytuacja, w której szefowie, przedstawiciele konkurujących ze sobą na co dzień na rynku detalicznym firm, siedzą przy jednym stole i mówią jednym głosem, ale, co oczywiste, są takie rzeczy na rynku, które są wspólne. Na pewno wspólną sprawą jest rynek energii. Rynek energii elektrycznej powinien być rynkiem dla klienta i tego chcemy. PGE, zresztą podobnie jak innym firmom tu reprezentowanym, zależy na promowaniu pełnej konkurencji, ale wolnej konkurencji nie rozumianej jako wolna amerykanka tylko konkurencji opartej o zdrowe, uczciwe zasady. Takiej konkurencji, w której klient czuje się dobrze, uczciwie obsłużony i na pewno nie jest oszukany. Zależy nam na tym, żeby eliminować z rynku oferty zawierające półprawdy, niedopowiedzenia, bo jedna nieuczciwa oferta, jeden niezadowolony klient oznacza pogorszenie reputacji całej branży - mówił Marek Woszczyk, prezes zarządu PGE.

Inicjatywa TOE, konsultowana z Urzędem Regulacji Energetyki, to odpowiedź na skargi od klientów, którzy podpisując umowę z nowym sprzedawcą energii, zostali wprowadzeni w błąd. Dotyczy to również klientów Energi. Gdańska grupa poinformowała, że w okresie od stycznia do marca tego roku klienci indywidualni firmy anulowali około 900 wypowiedzeń składanych przez nowych sprzedawców i że byli to głównie konsumenci, którzy odstępowali od nowo zawartej umowy, aby kontynuować umowę z Energa Obrót. Katalog nierzetelnych sposobów zdobywania klientów jest obszerny. Energa podała, że do najczęstszych metod stosowanych przez przedstawicieli niektórych sprzedawców należy posługiwanie się nazwą łudząco podobną do jej nazwy oraz informowanie o konieczności zmiany umowy z powodu np. zmiany siedziby firmy, systemu obsługi klienta, okresu rozliczeniowego, czy nawet z powodu wymiany liczników.

- Nam zależy na tym, żeby uporządkować pewne zwyczaje na rynku. Rynek idzie ku normalności - pojawiła się konkurencja. Konkurujemy między sobą i jest mnóstwo innych ambitnych firm, które zamierzają sprzedawać jak najwięcej energii. Zależy nam na tym, żebyśmy konkurowali ofertą, a nie łapali klientów w pułapki. Niech wygrywa ten, kto daje najlepszą ofertę, a nie ten któremu uda się przekazać jak najmniej i nie do końca prawdziwych informacji (…) To czego oczekujemy od klientów to takiej lekkiej czujności. Przed podpisaniem umowy zajrzyjcie do kodeksu Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej. Sprawdźcie, czy nasze zachowanie, zachowanie naszych przedstawicieli, naszych pracowników jest zgodne z tym kodeksem - zachęcał Mirosław Bieliński, prezes zarządu Energi.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP