Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Szybki rozwój samochodów elektrycznych jest nieunikniony

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
22-11-2012 05:35
Szybki rozwój samochodów elektrycznych jest nieunikniony
fot. PTWP

Rozwojowi samochodów elektrycznych będą sprzyjać regulacje unijne. Z jednej strony pojawią się prawdopodobnie ulgi dla kupców samochodów elektrycznych, a z drugiej strony kary dla producentów samochodów spalinowych za ich wysoką emisyjność – mówi Janusz Moroz, członek zarządu RWE Polska ds. handlu.

Coraz częściej mówi się o samochodach elektrycznych. To mrzonka czy bliska przyszłość?
- To już się dzieje. Rynek samochodów elektrycznych już funkcjonuje. Pod nazwą e-mobility rozumiemy nie tylko samochody elektryczne ale także infrastrukturę niezbędną do ich ładowania, kompleksowy serwis i obsługę. RWE oferuje indywidualne stacje do ładowania samochodów elektrycznych oraz podłącza je do sieci energetycznej. Naszym zdaniem samochody elektryczne to przyszłość, od której nie ma odwrotu.

RWE jest największym koncernem, jeśli chodzi o liczbę punktów do ładowania samochodów elektrycznych. W Europie mamy łącznie prawie dwa tysiące punktów do ładowania, z czego 1,4 tys. jest w 250 miastach w Niemczech, posiadamy także ponad 300 punktów w Holandii. W rozwoju e-mobility współpracujemy z koncernami motoryzacyjnymi. W Polsce rozpoczęliśmy współpracę z Renault i do każdego samochodu elektrycznego sprzedawanego przez Renault oferujemy indywidualną stację do ładowania wyprodukowaną przez RWE.

E-mobility w Polsce dopiero zaczyna się rozwijać, ale w innych krajach Europy wygląda to już zupełnie nieźle. Wielu ekspertów twierdzi, że ten rynek będzie szybko się rozwijać..

Jakie są najważniejsze bariery w rozwoju e-mobility?

- Rozwój samochodów elektrycznych powstrzymuje bariera ekonomiczna. Dziś samochód elektryczny jest droższy od porównywalnego samochodu spalinowego. Opłacalność zakupu samochodu elektrycznego będzie w dużym stopniu zależała od ceny benzyny i regulacji dotyczących emisji spalin przez samochody. z dyrektywą unijną firmy transportowe już od 2012 r. powinny płacić kary, jśli przekroczą określony poziom emisji swojej floty w przeliczeniu na kilometr. Dziś samochody spełniają te kryteria, dopuszczalny poziom wynosi 140 gram CO2 (od 2010 r.) na przejechany kilometr, ale 1 stycznia 2015 r. będzie to 130 gram CO2 na km, a od roku 2020 będzie to tylko 95 gram CO2 na kilometr. Spełnienie tego wymogu nie będzie łatwe bez samochodów elektrycznych.

Z samochodami elektrycznymi będzie podobnie jak z telefonami komórkowymi. 20 lat temu kosztowały one – w przeliczeniu na obecne pieniądze – ok. 5-6 tys. zł, dziś można telefon kupić za złotówkę. Technologia będzie się rozwijała i będą się zmieniały uwarunkowania ekonomiczne e-mobility. Ceny samochodów elektrycznych są już dużo niższe niż 2-3 lata temu.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP