PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tauron: nie płać oszustom za energię!

Autor: wnp.pl (DC)
12-06-2012 13:38

Od 4 czerwca do skrzynek pocztowych mieszkańców Górnego Śląska zaczęły trafiać fałszywe wezwania do zapłaty na kwotę 22,68 zł. Dotyczyły rzekomych zaległości za energię elektryczną. Tauron i jego klienci natychmiast zareagowali na próbę oszustwa. Sprawa została zgłoszona na Policję i do Prokuratury.

Fałszywe wezwania wrzucane były do skrzynek pocztowych w kopertach bez adresata korespondencji. Również na wezwaniach do zapłaty nie było ani nazwiska ani danych adresowych osoby, do której kierowana była korespondencja. Nie było też podpisu i pieczątki osoby wystawiającej wezwanie. Na każdym z fałszywych wezwań domagano się zapłaty tej samej kwoty, tj. 22,68 zł. Na podrobionych wezwaniach i kopertach oszuści bezprawnie umieścili logo Tauron Polska Energia oraz Krajowego Rejestru Długów.
- Informacje o fałszywych wezwaniach do zapłaty otrzymaliśmy od naszych klientów. Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy skontaktowali się z nami, za szybką reakcję – podkreśla Grzegorz Lot, wiceprezes zarządu Tauron Sprzedaż GZE.

Od 4 do 11 czerwca pracownicy Tauron odebrali blisko 630 zgłoszeń o fałszywych wezwaniach do zapłaty. Wśród zgłaszających oszustwo najwięcej było mieszkańców Gliwic. Pojedyncze zgłoszenia pochodziły od klientów z terenu Piekar Śląskich, Bytomia i Katowic. Wszyscy klienci kontaktujący się z firmą byli informowani, aby nie wpłacali pieniędzy, których domagano się w fałszywym wezwaniu do zapłaty.

Grzegorz Lot podkreśla, że przypadków fałszywych wezwań było z pewnością więcej, ponieważ nie wszyscy, którzy je otrzymali, zgłosili to do Tauronu. Podobno było tylko kilka przypadków osób, które zapłaciły pieniądze z fałszywego wezwania. Konto oszustów było nieaktywne i pieniądze zostały odrzucane.

- Po pierwszych informacjach od klientów natychmiast podjęliśmy działania zmierzające do zabezpieczenia interesów naszych klientów. Od razu przekazaliśmy wytyczne do wszystkich pracowników obsługi i uruchomiliśmy monitorowanie zgłoszeń o fałszywych wezwaniach – dodaje Grzegorz Lot.

Tauron przeprowadził również akcję informacyjną skierowaną do klientów i zgłosił oszustwo do organów ścigania. O sprawie została poinformowana gliwicka Policja oraz dwie gliwickie Prokuratury.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP