PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tauron scentralizował systemy bilingowe

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
20-07-2015 11:30
Tauron scentralizował systemy bilingowe
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

W grupie Tauron zakończył się proces migracji bazy danych do centralnego systemu bilingowego, co oznacza, że dane wszystkich klientów znajdują się teraz w jednym miejscu, a nie - jak to było wcześniej - w różnych bazach uzależnionych od regionalizacji. Projekt trwał od sierpnia 2012 do maja 2015.

Głównym celem projektu była centralizacja systemów bilingowych dla klientów masowych w grupie Tauron. W ramach wdrożenia zmigrowano dane 4,4 mln klientów wraz z trzyletnią historią z 12 rozproszonych systemów źródłowych do centralnego systemu bilingowego AUMS EDO. Jego zakres funkcjonalny obejmuje wszystkie procesy związane z obsługą klienta, w tym m.in. umowy, rozliczenia, finanse, windykację, raportowanie oraz współpracę z elektronicznym Biurem Obsługi Klienta.
- Baza danych Grupy Tauron obsługuje około 5,4 mln klientów i jest największą na polskim rynku energetycznym - to również 3,5 TB danych i 4,6 mln faktur generowanych miesięcznie. Obsługa tak dużych wolumenów danych wymaga zastosowania technologii najwyższej, światowej klasy. Wdrożenie centralnego systemu bilingowego jest kolejnym strategicznym krokiem Grupy Tauron w kierunku rozwoju oferty dostosowanej do ciągle zmieniających się oczekiwań i potrzeb klientów. I stanowi bazę do budowania trwałej przewagi konkurencyjnej zwłaszcza w zakresie obsługi i produktów - mówi Katarzyna Rozenfeld, wiceprezes zarządu Tauron Polska Energia ds. handlowych.

Prace projektowe nad centralizacją systemu bilingowego w grupie Tauron rozpoczęły się dwa lata temu. Migracja została poprzedzona rozwojem docelowego systemu o funkcjonalności, które dostosowały go do wymagań grupy Tauron. Przedsięwzięcie podzielono na pięć etapów, z czego trzy zostały wykonane w ubiegłym roku, a dwa pozostałe w pierwszym półroczu 2015 r.

- Klienci migrowanych obszarów zostali objęci unifikacją dokumentów, ujednoliceniem typów rozliczeń i procesów obsługowych, jak również uzyskali możliwość rozpatrzenia swoich spraw w każdym Punkcie Obsługi Klienta. Już obserwujemy znaczące korzyści wynikające ze scentralizowania danych, co ma znaczący wpływ na kompleksowość i jakość obsługi klientów- informuje Piotr Zawistowski, prezes zarządu Tauron Obsługa Klienta, spółki prowadzącej projekt w grupie Tauron.

NA GIEŁDZIE

TAURONPE [TPE]

kurs:

2.76 PLN 0.00 (0.00%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 135 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP