PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tauron zadowolony ze współpracy z Ruchem Chorzów

Autor: wnp.pl (Rafał Kerger)
07-09-2010 15:01
Tauron zadowolony ze współpracy z Ruchem Chorzów

O tym, że warto było współpracować, świadczy bardzo atrakcyjny ekwiwalent medialny, który uzyskaliśmy dzięki realizacji tej umowy. Życzę innym sponsorom futbolu takich wyników - mówi Paweł Gniadek, dyrektor departamentu komunikacji rynkowej i PR, Tauron Polska Energia.

Sponsoring jest lepiej postrzegany niż klasyczna reklama. Jak sponsorzy, tacy jak Tauron próbują to wykorzystać?
Reklama jest dziś wszędzie. Często widzowie, słuchacze i czytelnicy dość nerwowo na nią reagują. Sponsoring jest alternatywą, która pozwala lepiej wykorzystać przeznaczone na promocję środki. Podstawowym kryterium oceny każdego projektu jest dla nas tzw. ekwiwalent reklamowy, czyli wyliczenie, ile wydalibyśmy na reklamy w czasie antenowym i na powierzchniach gazetowych, na których pisze się i mówi o naszej spółce i eksponuje nasze logo. Doświadczenie pokazuje, że sponsoring, zwłaszcza sportu, jest bardziej efektywny od reklamy, gdyż pozwala w wielu przypadkach na osiągnięcie ekwiwalentu wynoszącego kilkukrotność zainwestowanych środków. Wyliczenia ekwiwalentu prowadzone są dla nas przez specjalistyczną firmę zewnętrzną, a sprawozdania okresowe z działalności sponsoringowej opiniowane przez radę nadzorczą.

Jak Państwa firma odnajduje się w sponsoringu? Co jest dla Was najważniejsze we współpracy z organizacjami sportowymi, klubami lub samymi sportowcami? Co ma drugorzędne znaczenie?

Najważniejszy jest profesjonalizm. Z dystansem traktujemy oferty, w których potencjalny partner (a często jest to bardzo znany klub czy organizacja) zwraca się do nas z prośbą „o wsparcie”. My nie jesteśmy od tego. To ma być biznes - oferta musi zawierać spis potencjalnych korzyści, jakie możemy osiągnąć dzięki współpracy. Na szczęście oferty, w których wymienia się kilkadziesiąt pozycji świadczeń, które możemy uzyskać w ramach umowy, są coraz częstsze. Partnerzy są zazwyczaj doskonale przygotowani, potrafią precyzyjnie oszacować liczbę widzów, której się spodziewają, ekwiwalent medialny, posiadają bardzo dobre umowy z mediami gwarantujące wiele relacji i transmisji. Wtedy podjęcie decyzji o współpracy jest łatwiejsze.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP