PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tele-Fonika Kable liczy na kolej, energetykę i wzrost eksportu

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
28-01-2014 14:34

Tele-Fonika Kable liczy na rozbudowę i modernizację linii kolejowych oraz linii elektroenergetycznych, spółka spodziewa się także wzrostu eksportu.

Wartość produkcji polskiego rynku kabli i przewodów izolowanych w latach 2012-2013 szacowana była na około 5 mld zł. rocznie. Ponad połowa produkcji została wykorzystana w kraju a reszta trafiła na globalny rynek, wart według szacunkowych danych około 160 miliardów dolarów. Wśród kilkunastu liczących się na globalnym rynku graczy jest polska Tele - Fonika Kable.
Jedną z cech przemysłu kablowego w Polsce, jak i na świecie, jest wysoki poziom konkurencyjności. W sektorze zaawansowanych technologii kablowych o pozycję, wielkość sprzedaży i udział w intratnych kontraktach walczą wyspecjalizowane koncerny z Niemiec, Francji, Stanów Zjednoczonych a także Tele - Fonika Kable.

- Podejmujemy się realizacji złożonych technologicznie kabli i pracujemy nad rozwiązaniami, które dopiero za kilka lat będą stawać się powszechnie stosowanymi. W naszym biznesie nie ma miejsca na „trwanie”, kto zatrzymuje się na chwile - błyskawicznie traci rynek, pozycje i zamówienia - mówi Ryszard Pilch, prezes zarządu spółki Tele - Fonika Kable.

Na krajowym rynku kabli i przewodów dominuje dwóch liczących się producentów: Tele - Fonika Kable posiadająca 5 zakładów produkcyjnych z kapitałem krajowym oraz NKT Cables z jednym zakładem produkcyjnym.

W cieniu trwa rywalizacja w grupie produktów niezaawansowanych, gdzie obok globalnych firm, działa również wielu producentów i importerów lokalnych, często o wąskiej specjalizacji produktowej.

Branża kablowa to przemysł o dużej kapitałochłonności. W zależności od produktu, koszt materiałów związanych z jego wytworzeniem może stanowić od 60 do nawet 90 proc. jego wartości. Pomimo dynamicznego rozwoju technologii nadal kluczowa dla producentów kabli pozostaje cena miedzi. To zaś przekłada się na cenę produktu finalnego. Nic nie wskazuje, aby w najbliższych latach miało to ulec radykalnej zmianie.

- W rachunku kosztów każda pozycja ma znaczenie. Naszym niewątpliwym atutem, jest lokalizacja głównych zakładów produkcyjnych stosunkowo blisko głównego dostawcy walcówki miedzianej. Nie zapominajmy też, że ta geograficzna bliskość pozwala na utrzymania elastyczności produkcji i szybkie reagowanie, na ponadstandardowe zamówienia - dodaje Ryszard Pilch,



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP