PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Telekomunikacja i energetyka wyda najwięcej na szkolenia w 2009 r.

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
10-06-2009 05:03
Telekomunikacja i energetyka wyda najwięcej na szkolenia w 2009 r.

W roku 2009 firmy z branży telekomunikacyjnej i energetycznej wydadzą o 3 proc. więcej na szkolenia, niż w roku 2008. Te dwa sektory stanowią 28 proc. rynku usług szkoleniowych - wynika z raportu firmy Altkom Akademia.

Sektor infrastrukturalny ma największy potencjał w inwestycjach szkoleniowych w 2009 r. Planowana wysokość budżetów na szkolenia w firmach tworzących infrastrukturę (branże telekomunikacyjna i energetyczna), stanowi 28 proc. szacowanej wartości rynku usług szkoleniowych w 2009 r. W porównaniu z wydatkami w poprzednim roku, prognozy przewidują wzrost o 3 proc.
Firma Altkom Akademia zaprezentowała raport dotyczący aktualnego stanu rynku szkoleń. Wyniki badania przeprowadzonego na próbie ponad 800 polskich firm dowodzą, że pracodawcy są świadomi potrzeb edukacyjnych pracowników i nie oszczędzają na szkoleniach, mimo spowolnienia gospodarki.

Badanie na zlecenie firmy Altkom Akademia przeprowadził instytut badawczy Millward Brown / SMG KRC. Odbyło się ono między grudniem 2008 r. a marcem 2009 r.

- Jak wynika z badania, firmy z sektora infrastruktury obok firm usługowych mają największy potencjał jeśli chodzi o wydatki szkoleniowe. Realizowane inwestycje, również te związane ze zbliżającymi się mistrzostwami Euro 2012, determinują ciągły rozwój pracowników i sukcesywne podnoszenie ich umiejętności – przekonuje Danuta Bluj, dyrektor ds. realizacji usług edukacyjnych Altkom Akademia.

Wyniki badania wskazują na prawidłowość, według której firmy dużej i średniej wielkości przewidują więcej środków na szkolenia pracowników, niż małe przedsiębiorstwa. Wybór zakresu szkoleń w 2009 r. również zależy od rozmiaru organizacji. Większe instytucje częściej przeznaczają środki na szkolenia „miękkie”, w przeciwieństwie do mniejszych, które kształcą w tematach związanych z bieżącym funkcjonowaniem firmy, takimi jak finanse, księgowość i prawo.

- Dane, którymi dysponujemy dzięki przeprowadzonemu na nasze zlecenie badaniu świadczą o tym, że spowolnienie gospodarki w najmniejszym stopniu odczują duże firmy. Biorąc zaś pod uwagę fakt, że to one najbardziej wpływają na wartość całego rynku, firmy oferujące szkolenia nie mają wielkich powodów do zmartwień - dodaje Zosia Wodnicka, dyrektor marketingu Altkom Akademia.

Altkom Akademia jest polską spółką od 20 lat specjalizująca się w edukacji informatycznej i oraz produkcji i wdrażaniu rozwiązań IT dla biznesu. Zakres działalności firmy obejmuje trzy obszary: usługi projektowo-programistyczne, usługi integratorskie oraz usługi edukacyjne obejmujące ponad 600 szkoleń dla użytkowników i profesjonalistów IT, a także szkolenia interpersonalne oraz biznesowe z zakresu zarządzania organizacją, projektami i analizy procesów biznesowych.

Do klientów Altkom Akademia należą m.in. Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Pracy i Polityki Socjalnej, PKP Energetyka, Grupa ABB, Elektrociepłownia Kraków, EnergiaPro, Enion.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP