PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Telekomunikacja pomoże energetyce sprzedawać energię

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
07-10-2013 05:34 |  aktualizacja: 07-10-2013 06:55
Telekomunikacja pomoże energetyce sprzedawać energię
Fot. Fotolia

Spółki telekomunikacyjne mają lepiej funkcjonujący marketing, sprzedaż i obsługę dla wielomilionowej bazy klientów niż grupy energetyczne. Dlatego telekomunikacja jest dobrym partnerem dla energetyki, mogącym pomóc jej w sprzedaży energii - mówi Jerzy Kalinowski, partner w KPMG.

Operatorów telekomunikacyjnych i grupy energetyczne łączy wiele wspólnych tematów.
- Obie strony są swoimi największymi klientami - mówi Jerzy Kalinowski, partner i szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w Europie Wschodniej i Centralnej w KPMG.

Telekomy są jednymi z głównych konsumentów energii elektrycznej i dla obniżenia swoich kosztów dążą do zawarcia atrakcyjnych kontraktów z grupami energetycznymi, tak aby zapewnić sobie jak najlepsze warunki zakupu energii elektrycznej. Z drugiej strony największe grupy energetyczne, które zatrudniają tysiące rozproszonych po kraju pracowników są dużymi odbiorcami usług telekomunikacyjnych i im też zależy na uzyskaniu korzystnych warunków zakupu usług telekomunikacyjnych.

Jerzy Kalinowski zwraca też uwagę na podobieństwo procesów transformacji biznesowej, które zachodzą obecnie w Grupie Kapitałowej PGE i innych dużych polskich spółkach energetycznych w odniesieniu do procesu restrukturyzacji jaki narodowy operator jakim jest Telekomunikacja Polska przechodziła kilka lat temu.

- W telekomunikacji poprawę efektywności działania wymusiła rzeczywista walka o klienta, która ma de facto miejsce już od ponad 15 lat, od momentu narodzin konkurencji w telefonii komórkowej – dodaje Jerzy Kalinowski.

Stąd też spółki telekomunikacyjne mają obecnie zdecydowanie lepiej funkcjonujący marketing, sprzedaż i obsługę klienta dla wielomilionowej bazy klientów. Każdy z operatorów komórkowych ma ponad 1000 punktów obsługi klienta na terenie całego kraju. Takiej powszechnej obecności z punktu widzenia dostępu klienta nie mają jeszcze grupy energetyczne, które są obecne w tych obszarach Polski, w których istniały fizycznie spółki, na bazie których zbudowano te grupy.

- Atrakcyjnym rozwiązaniem dla grup energetycznych jest współpraca z operatorami telekomunikacyjnymi, którzy wykorzystując swoja ogólnopolską sieć sprzedaży mogą zaoferować swoim klientom, tak biznesowym jak i indywidualnym, odsprzedaż usług energii elektrycznej – podkreśla Jerzy Kalinowski.

Zaznacza przy tym, że prawdopodobne grupy energetyczne w planach współpracy z telekomami mogą zastrzegać, żeby operatorzy nie sprzedawali energii do ich obecnych odbiorców, w szczególności tych biznesowych.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP