InPost jako pierwszy niezależny operator o zasięgu ogólnokrajowym faktycznie przełamuje monopol państwowy na rynku usług pocztowych. Firma, choć działa dopiero dwa lata, już odnotowała sukcesy w walce na nadal ograniczonym, pełnym barier prawnych rynku i rozszerza działalność na nowe jego segmenty.
Strategia firmy zakłada m.in. wejście na rynki niszowe, na których nie działa ani narodowy monopolista, ani inni niezależni operatorzy. Odpowiadając na potrzeby rynku, InPost zapowiada rozwijanie usług wspierających branżę e-commerce. Operator planuje wejść w ten segment, rozpoczynając działalność skierowaną na doręczanie przesyłek zamówionych w sieci.
InPost skutecznie pozyskuje środki unijne na działalność innowacyjną. W grudniu 2008 r. otrzymał dofinansowanie w wysokości ponad 16 mln złotych z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, które przeznaczy na inwestycje związane z wprowadzeniem „Nowej usługi kurierskiej”.
InPost cechuje dynamika, odwaga i kreatywność - cechy tak potrzebne na rynku, który dopiero wkroczył na drogę ku pełnej liberalizacji. Młody operator pełni na nim rolę pioniera przecierającego szlak, którym pójdą inni. Prorynkowa aktywność i oferta InPostu stwarzają nowe możliwości dla działających w Polsce firm.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: InPost