PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tysiące odbiorców szuka pomocy w URE

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
30-04-2012 10:22

W minionym roku odbiorcy energii elektrycznej, gazu i ciepła szukali 3 629 razy pomocy w URE. To częściej niż rok wcześniej, a co piąta sprawa wiązała się z wystawieniem rachunku i zawartymi na nim informacjami - wynika z opublikowanego dzisiaj sprawozdania Prezesa URE z działalności w 2011 roku .

Zamieszczona w sprawozdaniu Prezesa URE z działalności w 2011 roku analiza spraw napływających do Rzecznika Odbiorców Paliw i Energii pokazuje, że odbiorcy coraz energii elektrycznej, gazu i ciepła coraz częściej szukają pomocy w URE. W 2002 roku, pierwszym roku działania rzecznika, wpłynęło 108 spraw, w 2010 roku ich liczba wyniosła 3 264 spraw. W minionym roku do 26 września 2011 roku do rzecznika wpłynęło 3 009 spraw. Potem , po likwidacji komórki Rzecznik Odbiorców Paliw i Energii, czego przyczyny regulator obszernie wyjaśnia i powstaniu Punktu Informacyjnego dla Odbiorców Paliw i Energii, do regulatora wpłynęło kolejnych 620 spraw.
Najczęściej pomocy u rzecznika, czyli przez pierwsze dziewięć miesięcy 2011 roku, szukali odbiorcy energii elektrycznej (75 proc.), rzadziej gazu (14 proc. ) i ciepła (7 proc.). Byli to głównie odbiorcy z gospodarstw domowych, chociaż również osoby prowadzące działalność gospodarczą (małe firmy), czy przedstawiciele przedsiębiorstw. W strukturze przedmiotowej rozpatrywanych spraw wyróżniało się fakturowanie (21 proc. spraw), czyli jak tłumaczy regulator wszystko to, co wiąże się z wystawieniem rachunku i zawartymi na nim informacjami. Poza tym także często zgłaszali się odbiorcy w sprawach zawartych bądź zawieranych umów z przedsiębiorstwami energetycznymi (14 proc.) i próbując rozwikłać zagadnienia związane ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej (12 proc. ).

W ostatnim kwartale 2011 roku, dla którego regulator zrobił odrębną statystykę, wśród zapytań podobnie jak w okresie styczeń-wrzesień też dominowały problemy z zakresu podsektora energetycznego (83 proc.), a w dalszej kolejności gazowego (8 proc. ) i ciepłowniczego (6 proc.). Natomiast w strukturze przedmiotowej rozpatrywanych spraw najwięcej było zapytań dotyczących zmiany sprzedawcy (26 proc.) oraz warunków umowy już zawartej (18 proc.). Odbiorcy zgłaszali się również z problemami dotyczącymi m.in. fakturowania (12 proc.), cen (6 proc. ) oraz układów pomiarowych (np. wymiana, uszkodzenie lub kontrola licznika – 4 proc.).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP