PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UOKiK: ponad 200 tys. zł kary dla PGE Okręgu Radomsko-Kieleckiego

Autor: PAP
10-04-2009 13:02

Ponad 200 tys. kary będzie musiała zapłacić spółka PGE Zakłady Energetyczne Okręgu Radomsko-Kieleckiego Dystrybucja za narzucanie konsumentom dodatkowych, nieprzewidzianych przepisami opłat za przyłączenie do sieci - poinformował UOKiK.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel uznała, że spółka nadużywała pozycji dominującej na rynku i nakazała jej zmianę praktyki oraz nałożyła na nią karę w wysokości 204,414 tys. zł.
Jak podał w piątek Urząd, postępowanie antymonopolowe przeciwko spółce zostało wszczęte we wrześniu 2008 r. na skutek skargi konsumenckiej, przekazanej do UOKiK przez miejskiego rzecznika konsumentów. Skarżący zakwestionował zasady pobierania przez spółkę opłat za zmianę przyłącza do sieci elektroenergetycznej zánapowietrznego na kablowe, które były naliczane niezgodnie záobowiązującą taryfą.

Przedsiębiorstwo energetyczne zawiera umowy o przyłączenie do sieci, jeżeli infrastruktura techniczna na to pozwala i jest to uzasadnione ze względów ekonomicznych. Wówczas, zgodnie záprawem energetycznym, opłatę za przyłączenie do sieci ustala się na podstawie stawek określonych w taryfie zatwierdzonej przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki - wyjaśnił UOKiK.

W szczególnych przypadkach zakłady energetyczne mogą pobierać opłaty pozataryfowe przy zmianie przyłączy. Postępowanie wykazało, że spółka PGE Zakłady Energetyczne Okręgu Radomsko-Kieleckiego Dystrybucja, pobierała jednak takie dodatkowe opłaty każdorazowo, niezależnie od okoliczności.

"Była to praktyka godząca w interesy finansowe klientów spółki - stosowane przez nią opłaty były nawet do 140 proc. wyższe niż przysługujące z taryfy" - zaznaczono.

Jak jednak podkreślono, decyzja nie jest ostateczna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji iáKonsumentów.

Jednocześnie UOKiK przypomina, że w razie pojawienia się jakichkolwiek trudności konsumenci mogą liczyć na pomoc miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów czy Federacji Konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są również pod numerem telefonu 0 800 800á008. Ponadto przy Urzędzie Regulacji Energetyki działa Rzecznik Odbiorców Paliw i Energii, który udziela pomocy konsumentom w sporach z przedsiębiorstwami energetycznymi w zakresie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

Do chwili nadania depeszy PAP nie udało się uzyskać komentarza PGE w tej sprawie.


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 240 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP