PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

URE rozpoczął monitoring sprzedawców prądu i gazu

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
23-02-2016 18:26
URE rozpoczął monitoring sprzedawców prądu  i gazu
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Do URE wpływają liczne skargi dotyczące m.in. jakości obsługi odbiorców energii elektrycznej. Najwięcej związanych jest z działalnością firm Energa Obrót, Polska Energetyka PRO ,Energetyczne Centrum, Multimedia Polska Energia, Tauron Sprzedaż i PGNiG Obrót Detaliczny. URE postanowił przeprowadzić monitoring sprzedawców.

URE poinformował, że do urzędu w ostatnim czasie wpływają liczne skargi i zażalenia dotyczące problemów ze standardami jakościowymi obsługi odbiorców energii elektrycznej czy gazu oraz nieuczciwymi praktykami rynkowymi firm energetycznych.
URE podał, że odbiorcy kontaktujący się z urzędem poruszają m.in. kwestie braku rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez firmę, podszywania się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu ,wywierania przymusu w celu zawarcia umowy poprzez oddziaływanie psychologiczne czy perswazyjne.

Do URE zgłaszane są także skargi dotyczące m.in. opóźnień związanych z regularnym wystawianiem faktur, co skutkuje kumulacją należności za sprzedaż energii za dłuższy okres. W efekcie wśród odbiorców pojawiają się obawy o wstrzymanie dostaw energii z powodu nieuregulowanego rachunku lub niemożności jednorazowego zapłacenia zbyt wysokiej kwoty za zbyt długi okres.

URE poinformował, że największa ilość skarg odbiorców zgłaszanych do urzędu dotyczy działalności firm Energa Obrót, Polska Energetyka PRO ,Energetyczne Centrum ,Multimedia Polska Energia , Tauron Sprzedaż i PGNiG Obrót Detaliczny. Pierwsze cztery firmy zostały wezwane przez URE do złożenia wyjaśnień.

Natomiast do PGNIG Obrót Detaliczny urząd wysłał zapytanie, które dotyczyło stosowanych przez firmę kanałów komunikacji z konsumentami. Przyczyną wysłania pisma do PGNiG Obrót detaliczny , wyjaśnia URE, były liczne zapytania konsumenckie kierowane szczególnie do Punktu Informacyjnego URE zamiast do firmy.

W celu ustalenia skali oraz obszarów występowania problemów zgłaszanych przez odbiorców oraz w celu ewentualnego podjęcia, w ramach przysługujących kompetencji, dalszych działań, Prezes URE postanowił przeprowadzić dwumiesięczne badanie/monitoring działalności sprzedawców energii elektrycznej i paliw gazowych w oparciu o informacje uzyskane od obiorców.

W tym celu został stworzony formularz zgłoszeniowy, dostępny na stronie internetowej URE, za pośrednictwem którego odbiorcy mogą informować o nieprawidłowościach w działaniach sprzedawców energii i gazu, związanych ze standardami obsługi lub nieuczciwymi praktykami rynkowymi.

Przeprowadzona w wyniku monitoringu URE analiza problemów zgłoszonych przez odbiorców stanie się podstawą do dalszej współpracy z innymi organami odpowiedzialnymi w tym zakresie, a także z firmami energetycznymi oraz organizacjami branżowymi, celu usunięcia powtarzających się nieprawidłowości. Zgłoszenia, które wpłyną do URE za pośrednictwem formularza, nie będą traktowane jako wnioski o podjęcie indywidualnych interwencji.




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP