PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

URE uczy odbiorców energii swoich praw

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
28-11-2008 13:16

Mariusz Swora, Prezes URE zainaugurował działalność "Strefy Odbiorcy". Inicjatywa gromadząca przedstawicieli konsumentów, urzędów państwowych oraz firm działających na rynkach energii elektrycznej, gazu i ciepła ma za zadanie rozwiązywanie powszechnych problemów odbiorców oraz wypracowanie standardów dobrych praktyk.

- Sytuacja odbiorców na rynku energii budzi niepokój i choć ochrona interesów konsumentów nie należy wprost do moich kompetencji, to mając na uwadze potrzebę równoważenia interesów przedsiębiorstw energetycznych oraz odbiorców czuję się zobowiązany do podjęcia działań na rzecz wzmocnienia tych drugich - mówi Mariusz Swora, Prezes URE.
Marek Woszczyk, wiceprezes URE, dodaje, że „Strefa Odbiorcy” ma być także platformą wiedzy. Informacja jest bowiem podstawą funkcjonowania każdego rynku.

Podczas inauguracyjnego spotkania przedstawiciele poszczególnych podsektorów rynku scharakteryzowali problemy, z jakimi mają do czynienia. Grzegorz Górski, prezes Towarzystwa Obrotu Energią uważa brak jednolitej i prostej procedury zmiany sprzedawcy za jedną z głównych barier w komunikacji z odbiorcami.

Specyfikę sektora ciepłowniczego przedstawił Jacek Szymczak z Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie. Ponad połowa rynku ciepła to rynek nieregulowany, a odbiorcy ciepła to w znakomitej większości podmioty, a nie jego bezpośredni konsumenci. Prowadzi to do specyficznej sytuacji, w której klient nie jest tożsamy z konsumentem.

Część robocza - warsztaty poświęcone najczęstszym problemom odbiorców - została podzielona na trzy grupy podsektorów rynku - energii elektrycznej, gazu i ciepła. Przyjęto katalog spraw, które jako najpilniejsze powinny zostać poruszone podczas spotkań w ramach „Strefy Odbiorcy”. Na rynku energii elektrycznej takimi problemami są kwestie ograniczenia odłączenia odbiorców w przypadku zalegania z płatnościami, podziału na grupy taryfowe, konieczności wymiany doświadczeń dotyczących zmiany sprzedawcy. Największym problemem w podsektorze gazowym jest odmowa przyłączeń do sieci. Od początku tego roku ponad 4,5 tysiąca odbiorców otrzymało takie odmowy ze względów zarówno technicznych jak i ekonomicznych.

Inauguracyjna „Strefa Odbiorcy” koncentrowała się na problemach drobnych odbiorców - gospodarstw domowych oraz małych i średnich przedsiębiorstw.

W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele konsumentów - miejscy rzecznicy konsumentów, reprezentanci federacji i stowarzyszeń konsumenckich, firm energetycznych, ciepłowniczych i gazowych oraz organizacje skupiające te przedsiębiorstwa (Polskie Towarzystwo Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej, Towarzystwo Obrotu Energią, Izba Gospodarcza Gazownictwa) oraz organizacji pozarządowych i środowisk naukowych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP